Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"59933b0d-25aa-4e5b-8866-bf3258131562","c_author":"Méltányosság Politikaelemző Központ","category":"360","description":"A magyar történeti tapasztalat egyetlen hagyományt ismer: a dominanciát. Nem csoda, hogy az 1990 utáni sokpárti kísérletet szinte azonnal elutasította a magyar társadalom – hiába akart az elit kompromisszumos, erős versenyen alapuló politikai rendszert. Az egyetlen domináns párt iránti igény tehát nem a NER-rel kezdődött újra, hanem jóval hamarabb. Mi kellene ahhoz, hogy mégis megvalósuljon a sokpártrendszer Magyarországon?","shortLead":"A magyar történeti tapasztalat egyetlen hagyományt ismer: a dominanciát. Nem csoda, hogy az 1990 utáni sokpárti...","id":"20241203_Hogyan-lesz-sokpartrendszer-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59933b0d-25aa-4e5b-8866-bf3258131562.jpg","index":0,"item":"ed3c0a15-7eb5-45db-af3b-77adf75d3c00","keywords":null,"link":"/360/20241203_Hogyan-lesz-sokpartrendszer-Magyarorszagon","timestamp":"2024. december. 03. 21:01","title":"Aki egy esetleges Fidesz-bukás után többpártrendszert vár, nagyot téved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3e16121-d6cb-4001-bc1d-ee3ad4fc9799","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Kína azután lépett, hogy az USA bővítette azt a kínai vállalati listát, amelyeknek nem lehet chipeket eladni.","shortLead":"Kína azután lépett, hogy az USA bővítette azt a kínai vállalati listát, amelyeknek nem lehet chipeket eladni.","id":"20241203_kina-ritka-femek-kivitel-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3e16121-d6cb-4001-bc1d-ee3ad4fc9799.jpg","index":0,"item":"8677390b-835e-4793-a215-dab6220eed98","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241203_kina-ritka-femek-kivitel-egyesult-allamok","timestamp":"2024. december. 03. 14:23","title":"Kína betiltotta a ritka fémek kivitelét az Egyesült Államokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","shortLead":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","id":"20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44.jpg","index":0,"item":"32c511e5-cd87-4f83-9150-1f626f15d3aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","timestamp":"2024. december. 03. 06:41","title":"Méregdrága portéka ez az alig használt régi Fiat Panda 4x4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d13c200-1da2-4471-81aa-ed56d305409b","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Rágcsálóknál már ígéretes eredmények születtek, a módszert most kipróbálnák gerincsérült tacskókon is.","shortLead":"Rágcsálóknál már ígéretes eredmények születtek, a módszert most kipróbálnák gerincsérült tacskókon is.","id":"20241204_kutatas-mRNS-alapu-terapia-gerincvelo-serulesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d13c200-1da2-4471-81aa-ed56d305409b.jpg","index":0,"item":"982ccb26-17b1-41d5-bca3-c862c8a8785c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241204_kutatas-mRNS-alapu-terapia-gerincvelo-serulesek","timestamp":"2024. december. 04. 05:56","title":"Magyar kutatók fejlesztenek új mRNS-alapú terápiát gerincvelő-sérülések kezelésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1da9c4e7-921d-48ed-9add-8e746c92673a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ellopott furgon nem izgatta az éttermet, a pite sorsa már annál inkább.","shortLead":"Az ellopott furgon nem izgatta az éttermet, a pite sorsa már annál inkább.","id":"20241203_pite-lopas-anglia-tolvaj-adakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1da9c4e7-921d-48ed-9add-8e746c92673a.jpg","index":0,"item":"acd49c5e-55f0-467a-9693-e668e676fdab","keywords":null,"link":"/elet/20241203_pite-lopas-anglia-tolvaj-adakozas","timestamp":"2024. december. 03. 15:41","title":"Elloptak 2500 pitét Angliában, a séf a tolvajokat kérleli, hogy adják az ételt a szegényeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb változáshoz kell hozzászokni, a pótlóbuszok közül pedig sokkal kevesebb fog elindulni, mint eddig – így néz ki a MÁV új, december 15-től érvényes menetrendje. ","shortLead":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb...","id":"20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"52b0a1a5-7e6c-4293-be3f-e76c98ff05c9","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","timestamp":"2024. december. 03. 04:55","title":"Lassuló vonatok, használhatatlan pótlóbuszok: mutatjuk, hogyan változik a MÁV új menetrendje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d08b0e1-0ce9-4eb1-84eb-4df589d31857","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Leginkább a kőbányák miatt jeleztek be a szeizmográfok, de a honvédség gyakorlatai is megmozgatták a műszereket.","shortLead":"Leginkább a kőbányák miatt jeleztek be a szeizmográfok, de a honvédség gyakorlatai is megmozgatták a műszereket.","id":"20241203_foldrenges-magyarorszag-szeizmograf-kobanya-honvedseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d08b0e1-0ce9-4eb1-84eb-4df589d31857.jpg","index":0,"item":"9f7ef3e7-ad8e-4cdf-98ba-b08fda5e7f86","keywords":null,"link":"/tudomany/20241203_foldrenges-magyarorszag-szeizmograf-kobanya-honvedseg","timestamp":"2024. december. 03. 11:29","title":"Kétszer annyi földrengést okoztak az emberek Magyarországon, mint a természet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fffa9e97-7b94-4480-a0fd-6b370d18751a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szórakoztató elektronika évtizedek óta az egyik legnépszerűbb kategória például a karácsonyi ajándékvásárlásnál. Ezért is érdemes átfutni, hogy ezen a területen miket válogatott be a Time magazin az év 200 legjobb találmányát összegyűjtő listájára.","shortLead":"A szórakoztató elektronika évtizedek óta az egyik legnépszerűbb kategória például a karácsonyi ajándékvásárlásnál...","id":"20241204_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-e-konyv-olvaso-hangszoro-fulhallgato-jatekkonzol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fffa9e97-7b94-4480-a0fd-6b370d18751a.jpg","index":0,"item":"e88e46b0-6ac9-4dee-b34b-5e35e3cee06e","keywords":null,"link":"/tudomany/20241204_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-e-konyv-olvaso-hangszoro-fulhallgato-jatekkonzol","timestamp":"2024. december. 04. 07:02","title":"2024 legjobb találmányai: vegán fülhallgató és a gokart, ami jóval több, mint aminek elsőre látszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy magyar gyártmányú intercity prototípusának a megtervezésével indulna újra a MÁV-Gépészet Zrt. kezdeményezésével a hazai vasútijármű-gyártás.
A MÁV-Gépészet országos összefogással felélesztené a hazai vasútijármű-gyártást, elsőként egy intercity prototípusát terveznék meg. Más tervek is formálódnak: Szolnokon a svájci Stadler szerelne össze teljes motorvonatot, Dunakeszin a kanadai Bombardier vizsgálja a villamosgyártás lehetőségeit - írja a pénteki Világgazdaság.
Egy magyar gyártmányú intercity prototípusának a megtervezésével indulna újra a MÁV-Gépészet Zrt. kezdeményezésével a hazai vasútijármű-gyártás. Az elgondolásról készülő tanulmány hamarosan a döntéshozók elé kerül. A tevékenység az országban működő vasútijármű-ipari cégek által előállított alkatrész- és berendezésgyártáson, illetve szerelési kapacitáson alapulna. Zaránd György, a MÁV-Gépészet vezérigazgatója számos hazai, nemzetközi szinten is elismert és minősített vasútijármű-ipari beszállító céggel tárgyalt ez ügyben - írja a lap.
Az elképzelés jól illeszkedik a vasút szerepét előtérbe helyező kormányzati törekvéshez is, amely szerint a közösségi közlekedésnek fontosabbá kell válni az egyéninél az elővárosi, az agglomerációs, a távolsági és a kistérségi szegmensben is. Nem tudni, hogy a politikai támogatás mellett mennyi pénz jutna a hazai vonatgyártás segítésére, hiszen a konvergenciaprogram szerint a MÁV állami támogatása az idei 173 milliárdról jövőre 45, a következő két évben pedig 60-60 milliárddal csökken.
A járműpark fejlesztése azonban elkerülhetetlen. A MÁV eszközeinek kétharmada húsz évnél idősebb – és nem ártana az egységesítés sem: a társaság 37-féle mozdonyt és 78-féle személykocsit használ - áll a cikkben.