Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Civil egyesület alakult egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozásáért; a Malért gazdasági szereplőkkel és a kormánnyal is tárgyalna az új társaság érdekében, amelynek megalakítása a pilóták szakszolgálati engedélyének érvényességi ideje miatt sürgető - ismertette Vécsei Mihály, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón.
A Malért számításai szerint 80-100 milliárd forintnyi humán tőkével rendelkeznek. Legalábbis ennyibe kerülne az egyesület szerint 1500 munkavállaló, közöttük pilóták és légiutas-kísérők kiképzése. A Malévtól éppen ennyi embert küldtek el. A kezdeményezés egy közösségi oldalon indult, és több ezer csatlakozó, támogató hozzászólás után alakult egyesületté.
A Malért szerint még mindig van hely a magyar piacon, a légitársaságok bejelentett kapacitásbővítései messze nem fedezik a Malév által hagyott űrt. Az egyesület a szóbeli támogatásokon kívül pénzbeli hozzájárulásra is kapott ígéretet, szívesen vinnék tovább a Malév nevet, ha ez nem megy a Bluenoseair-t választanák, megtartva a repülőgépek kék orrfestését - mondta Vécsei Mihály.
Demeter Csaba, aki február 3-án az egyike volt azoknak a pilótáknak, akik visszavitték a Malév Boeing gépeit a lízingcég írországi központjába, elmondta, hogy sok magyar pilóta nem megy szívesen a hajdani versenytársakhoz. Az elszerződés ugyanis gyakran többéves hűségszerződést és távoli országokbeli szolgálatot jelent. Hangsúlyozta: a több mint 200 pilóta, 300 stewardess és a más területen dolgozó egykori malévosok "ugrásra készek". Olyan humán erősforrást, szakmai erőt képviselnek, amelyet az egyesület szerint vétek lenne kihasználatlanul hagyni.
Bejelentették, hogy az egyesület adatbázist állít össze azokról a munkavállalókról, akik továbbra is a légi közlekedésben szeretnének dolgozni. Ezen túl felvették a kapcsolatot a szakmai szervezetekkel, közöttük a pilótákat tömörítő Hunalpával és az utazásszervezők szövetségével is. A magyar kormánnyal is szeretnének tárgyalni, megismernék, hogy van-e a kabinetnek a Malév megmentésére vonatkozó terve, vagy elképzelése egy új légitársaság megalakításáról. Ha nincs, akkor a kormány nélkül keresik a megoldást.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.