Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a jelenleginél jóval méretgazdaságosabb és költséghatékonyabb vállalati struktúra kialakítását tervezi a közösségi közlekedésben.
A tárca közleménye szerint erről Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár beszélt egy csütörtöki szakmai fórumon. A tervezett szervezeti változások nyomán a személyszállítási és a pályavasúti tevékenységek köré épülő cégek gondoskodnának a vasúti közlekedési közszolgáltatásról. E tevékenységek és költségeik így - az uniós elvárásnak is megfelelve - világosan elkülönülnének.
Az alapinfrastruktúra vagyonkezelése a vasúttársaságtól költségvetési szervhez kerülhet - tájékoztatott az NFM. A szaktárca szándékai szerint a közösségi közlekedés gerinchálózatának alapvetően a kötöttpályás hálózatra kell épülnie a távolsági és elővárosi forgalomban. A közlemény szerint a már megkezdett vagy a közeljövőben induló vasútfejlesztési munkák összesített beruházási értéke meghaladja az 500 milliárd forintot.
Az elmúlt években több mint 100 milliárd forintból 120 kilométer vágány épült. A tervek szerint 2013 őszéig elkészülő Országos Vasútfejlesztési Koncepció nagy távlatú koncepcióváltozatokat rögzít négy uniós költségvetési ciklusra. A szaktárca központi költségvetési forrásból tavaly indította el a leromlott állapotú vasúti hidak, műtárgyak felújítási programját a MÁV Zrt. hálózatán. Idén egyebek mellett a Vác-Drégelypalánk, Szerencs-Hidasnémeti, Felsőzsolca-Hidasnémeti vasútvonalak hídjai újulnak meg 1,34 milliárd forintból.
A tájékoztatás szerint a balesetek megelőzését elősegítő beavatkozásokra az Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból a MÁV 12,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági fejlesztésekre, ezek a munkák legkésőbb 2015 második felére befejeződnek.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.