Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Mindenképpen szükséges lenne egy Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű megépítése, különben elkerülheti Magyarországot a nemzetközi vasúti forgalom, ami a cégek elvándorlásához vezetne. A lehetséges nyomvonalak árai 270-600 milliárd forint között szóródnak.
Átlagos növekedéssel számolva a transzeurópai közlekedési folyosók forgalma 2041-re megduplázódik, a magyar pályaszakaszokon pedig megkétszereződik a forgalom - írja a szerdai Napi Gazdaság. E forgalom tartásához, és ahhoz, hogy a közúti forgalom 5-10 százalékát a vasútra lehessen terelni, mindenképpen szükség lenne egy Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű (V0) megépítésére.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a főváros vasúti rendszere már most is kapacitásproblémákkal küzd, folyamatosak a fennakadások.A nagy részben uniós forrásból finanszírozható elkerülő pályaszakasz hossza nyomvonaltól függően 190-280 kilométer, az ára pedig 270-600 milliárd forint lehet. A fővárosi vonalak leterheltségének fő oka, hogy egyszerre bonyolítják a személy- és tranzit teherforgalmat. Csak a mai színvonal fenntartásához is legalább 250 milliárdos fejlesztésre lenne szükség.
A kiszámíthatatlan és lassú vasúti áruszállítás forgalomátvándorlást eredményez, vagyis sokan a közutat részesítik előnyben. Az árutonna-kilométerre eső díj - rövid távon - jelenleg vasúton kétszerese a közútinak, fejlesztések nélkül ezért a kötött pálya nem lehet versenyképes teherszállítási alternatíva. A vasút környezetre gyakorolt zajterhelése miatt felmerült a kötött pályás forgalom hazai korlátozása is egyes helyeken, így Magyarországot elkerülheti a nemzetközi vasúti forgalom, ami a cégek elvándorlásához is hozzájárulhat.
A V0 megépítése mindenképpen szükséges lenne, fejleszteni kell a kapcsolódó vasúti infrastruktúrát, illetve át kell alakítani a hozzáférést biztosító díjszámítási módszert, egyszerűsíteni az engedélyezést és a szabályozást. A szövetség becslése szerint így reális lehet a jelenlegi vasúti áruforgalom legalább évi 10 százalékos bővülése, azaz a közútről történő ilyen arányú forgalomátterelés.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Nem ez az első eset, hogy a tiszásokat fenyegetik.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Bozó Szabolcsot a bátyja beszélte rá, hogy tegye fel a képeit az Instagramra – és csoda történt.