Privatizálják a román vasúti áruszállítást

A bukaresti kormány elfogadta a román államvasutak áruszállító vállalata, a CFR Marfa privatizálási stratégiájáról szóló határozatot szerdai ülésén.

  • MTI MTI
Privatizálják a román vasúti áruszállítást

A Ponta-kabinet a CFR Marfa többségi részvénycsomagját akarja átengedni egy stratégiai befektetőnek. Az ajánlattevőknek 10 millió euró részvételi garanciát előzetes letétbe kell helyezniük.

Előzőleg a legfelső védelmi tanács is jóváhagyta a vasúti áruszállítás privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a NATO és a román védelmi minisztériummal szembeni kötelezettségeket az új tulajdonos is teljesítse.

A román államvasutak különböző részlegei másfél évtizede önállósultak. Azóta a vasúti áruszállító vállalat 1,8 milliárd lejes (több mint 400 millió eurós) adósságot halmozott fel, ami immár meghaladja éves forgalmát, ami 2011-ben 1,2 milliárd lejt tett ki. A cégnek jelenleg több mint kilencezer alkalmazottja van.

A bukaresti kormány a Nemzetközi Valutaalappal kötött elővigyázatossági hitelmegállapodásban vállalta, hogy a CFR Marfát is privatizálja. A kabinet legutóbb azt ígérte az IMF-nek, hogy márciusban kiírja a tendert, és május közepéig aláírja az adásvételi szerződést az új tulajdonossal. Relu Fenechiu közlekedési miniszter szerint azonban májusig legfeljebb az ajánlattevők listája lesz ismeretes, az eredményhirdetésre pedig jó esetben június 20-án kerülhet sor.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.