szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Két hónapig tartó próbaüzemébe kezdett kedden az a sűrített földgázzal működő busz, ami ha megfelel a teszten, helyet kaphat a budapesti és elővárosi közlekedésben is.

A Főgáz CNG Kft. (FŐGÁZ) és az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. (MAN) márciustól egy sűrített földgáz (CNG) üzemű buszt biztosít tesztelésre a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BKV) és a Volánbusz Zrt. számára. A sűrített földgáz alapú közlekedés a dízel- és benzinüzem környezetbarát és gazdaságos alternatívája, és bár a technológia nem ismeretlen idehaza, eztán nagyobb szerepet játszhat majd a tömegközlekedésben.

A FŐGÁZ  az MAN-nel együttműködve 2013. március 26-tól május végéig egy CNG üzemű, MAN Lion's City A37 típusú autóbuszt biztosít tesztelésre. Ennek során egy hónapig elővárosi körülmények között, a Budapest-Maglód útvonalon; egy hónapot pedig városi körülmények között használják majd a járművet. A Főgáz további nem titkolt szándéka, hogy a jármű, mozgó reklámtáblaként, a fővárosi lakosság figyelmét is felhívja a CNG hajtás nyújtotta előnyökre, hiszen sokan nem tudják, hogy nem feltétlenül kell átalakítani autójukat, mert akár gyári CNG hajtású személyautót is vásárolhatnak, ezzel az üzemmóddal pedig üzemanyag-költséget takaríthatnak meg.

MAN

A földgázüzemű járművek gazdasági és környezetvédelmi szempontból előnyös megoldást biztosítanak az üzemeltető számára. A CNG hajtású buszok hagyományos társaikhoz képest jelentősen kevesebb üvegházhatást fokozó gázt (széndioxid, szénmonoxid, nitrogénoxidok, nem metán szénhidrogének) juttatnak működésük során a levegőbe. A korom kibocsátásuk szinte nulla, ami jelentősen hozzájárulhat a városi levegőben található magas szálló por koncentráció csökkentéséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!