Ahol a málna stratégiai termék lehet

A szerbai gyümölcsexport 64 százalékát a málna teszi ki, több mint 40 ezer ember foglalkozik a bogyós gyümölcs termesztésével, éves szinten mintegy 200 millió dolláros árbevételt generálva. A szerb málnatermesztők szövetsége szerint a gyümölcsnek stratégiai termék státuszt kellene kapnia.

  • hvg.hu hvg.hu
Ahol a málna stratégiai termék lehet

A szerbai gyümölcsexport 64 százalékát a málna teszi ki, több mint 40 ezer ember foglalkozik a bogyós gyümölcs termesztésével, éves szinten mintegy 200 millió dolláros árbevételt generálva. A szerb málnatermesztők szövetsége szerint a gyümölcsnek stratégiai termék státuszt kellene kapnia – írja a Balkans.com. Szerbia a világ harmadik legnagyobb málnatermelő országa.

A termelők azt szeretnék elérni, a kormányzat próbáljon meg megoldást találni arra, hogy ne nyomott áron kelljen megválni termékeiktől. A málnát ugyanis nem sokáig lehet tárolni, így a termelők sok esetben hamar szabadulnának a gyümölcstől, ez pedig a kereskedők malmára hajtja a vizet.

A málna termesztése egyes szerbiai települések jövedelméből mintegy 60 százalékkal részesedik. Az utóbbi években 15 ezer hektárt ültettek be málnával, az átlagos hektáronkénti terméshozam pedig 4 tonna volt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.