Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Új termékstruktúrát vezetne be a Tokaj Kereskedőház Zrt., amellyel akár tízszeresére is nőhet a tokaji borvidéken a borágazatból és kapcsolódó szektorokból származó, jelenleg 20 milliárd forintra becsült jövedelem - közölte az állami tulajdonú vállalat csütörtökön.
Az új termékstruktúra kialakítását és a nemzetközi márkaépítést tíz országra kiterjedő piackutatás alapozza meg - olvasható a közleményben. A felmérés szerint az angolszász országok fogyasztói a legnyitottabbak a nemzetközi piacokon kevésbé ismert borfajták kipróbálására és fogyasztására.
A legfontosabb potenciális célpiacok közé sorolt Németországban, Franciaországban, vagy éppen Kínában a top éttermek csak egészen kis hányada - legfeljebb 5 százaléka - tart az italválasztékában tokaji bort. Ezzel szemben az Egyesült Államokban a felmérésben szereplő top éttermek 20, Nagy-Britanniában pedig 29 százalékában ma is lehet valamilyen tokaji bort rendelni - derül ki a felmérésből.
További vizsgálatok szükségesek annak eldöntésére, hogy a Tokaji márkanév alatt pontosan milyen termékstruktúrával érdemes kilépni a nemzetközi piacra, és a Tokaji Aszú mellett mekkora súlyt érdemes helyezni például a száraz tokaji borokra - írja a kereskedőház a közleményben.
Miközben a világ borpiacának forgalma évről-évre nő, a desszertborok fogyasztása szinte minden célpiacon csökken. Másrészt, miközben a Tokaji Aszút gyakorlatilag a kutatásban résztvevő összes szakember ismerte, a többi tokaji borfajtáról a megkérdezettek alig egyötöde hallott.
A Tokaj Kereskedőház Zrt.-nél szakértői elemzéseket alapul véve azzal számolnak, hogy mintegy 5-7 évre van szükség ahhoz, hogy a Tokaji márka a megcélzott nemzetközi célpiacokon megfelelő ismertséget és elismertséget vívjon ki magának, a tokaji borvidék pedig a világ prémium borrégiói közé csatlakozhasson.
A felmérést a Tokaj Kereskedőház Zrt. megbízásából a Claessens International nemzetközi italpiaci márkatanácsadó cég végezte.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Mariska Hargitayt a legtöbben színésznőként ismerik, de úgy döntött, beül a rendezői székbe, hogy bemutassa, hogyan került közel édesanyjához, Jayne Mansfieldhez hatvan évvel azután, hogy elveszítette őt egy olyan autóbalesetben, amiben ő maga is majdnem meghalt.
15–9-re nyertek a mieink.