szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A reklámadó "bizonyos fokú módosítására lehet szükség" a kormány szerint azt követően, hogy az Európai Bizottság bejelentette, úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított az adó ügyében, és ennek lezárultáig nem lehet alkalmazni a reklámadót. A kabinet a jövő héten tárgyalja meg, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót.

Az Európai Bizottsággal és az érintett szereplőkkel lefolytatott egyeztetések eredményeképpen a kormány azt a következtetést vonta le, hogy a reklámadóra vonatkozó jogszabály bizonyos fokú módosítására lehet szükség – írta közleményében a Kormányzati Információs Központ.

Hozzátették, a kormány a jövő héten tárgyalja, hogy milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adórendszerben. 

Az Európai Bizottság csütörtökön jelentette be, hogy úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított a Magyarországon tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. A bizottság a vizsgálattal arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítja ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak.

A vizsgálat megindításával egy időben a brüsszeli testület, úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában a vizsgálat lezárultáig meg is tiltotta a progresszív adókulcs alkalmazását.

A Kormányzati Információs Központ ma azt is közölte, az Európai Bizottság versenypolitikáért felelős biztosának a magyarországi reklámadóval kapcsolatos nyilatkozatával összefüggésben a kormány fontosnak tartja leszögezni, hogy párbeszédre törekszik, de kiáll Magyarország érdekeiért.

A bizottság vizsgálata során nem kérdőjelezi meg Magyarország jogát arra, hogy reklámadót szabjon ki, illetve, hogy megállapítsa a megfelelő adókulcsokat – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!