Nagy a baj az autóiparban: nem tudnak annyit fizetni, hogy itthon maradjanak a szakemberek

Az autóiparban már a közfoglalkoztatáson gondolkoznak, miután egyszerűen nem tudnak annyit fizetni a szakembereknek, hogy Magyarországon maradjanak. Több ezer ember hiányzik.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Nagy a baj az autóiparban: nem tudnak annyit fizetni, hogy itthon maradjanak a szakemberek

Több ezer munkavállalót várnak a járműipari vállalkozások, s van ahol a kiemelt fizetéssel sem tudják magukhoz csábítani a szakembereket. Az ország keleti felében kissé jobb a helyzet – közölte az egyik iparági szakmai szövetség és több cég a Világgazdasággal.

A napilap pénteki számában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára úgy nyilatkozott: a magasan képzett és betanított munkásokból egyaránt nagy a hiány, gyakorlatilag minden területen szükség lenne munkavállalókra. A főtitkár szerint át kellene gondolni a közfoglalkoztatás rendszerét.

Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője és Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója is azt mondta, nem tudnak annyit fizetni, amennyiért itthon maradnának a szakemberek.

A békéscsabai és szeghalmi telephelyén több mint ezer főt foglalkoztató Csaba Metál Zrt. vezérigazgató-helyettese, Majoros Csaba azt mondta a lapnak, a fizikai munkavállalók körében egyelőre nem okoz gondot a munkaerőhiány, a mérnökutánpótlás terén azonban egészen más a helyzet.

Mint arról beszámoltunk, egyre komolyabb a munkaerőhiány többek között az informatikában, a vendéglátásban, a szállodaiparban, az asztalosiparban, az energiaiparban. A hivatalos statisztikák szerint is rekordszámú a betöltetlen állások száma, a kormány pedig az állami szférából leépítetek átképzésével oldaná meg az egyre súlyosbodó munkaerőhiányt. A szakszervezeti vezetők szerint ez a megoldás sem feltétlenül működne.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek