szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Összességében valószínűleg többe kerül majd az adófizetőknek az, hogy a HÉV-eket leválasztották a BKV-ról és átkerültek a MÁV-hoz. Több posztra új embereket kell felvenni ugyanis, és ez többletköltséggel jár – veti fel a VS.hu.

Novemberben egy sajtótájékoztatón jelentették be hivatalosan, hogy megalakult a BHÉV (Budapesti Helyiérdekű Vasút Zártkörűen működő Részvénytársaság), illetve a társaság vezetői szerint a MÁV zökkenőmentesen vette át a budapesti HÉV-vonalak üzemeltetését a fővárostól. Mind az 1200 munkavállalót és a teljes eszközparkot átvették – mondta akkor Dávid Ilona, a MÁV-csoport elnök-vezérigazgatója. Az erről szóló tudósításunkat itt olvashatják.

Az utasok egy ideig ebből semmit sem vesznek majd észre. Elképzelések vannak a korszerűsítésről, de egyelőre sem nagyobb pályafelújításról, sem járművásárlásról, sem járműfelújításról nem tudni – írta meg korábban a VS.hu.

Valószínűleg nem újítanak fel újabb HÉV-kocsikat

Az utasok egy ideig semmit sem vesznek majd észre abból, hogy átvette a MÁV a HÉV-et. Elképzelések vannak a korszerűsítésről, de egyelőre sem nagyobb pályafelújításról, sem járművásárlásról, sem járműfelújításról nem tudni - derül ki a VS.hu-ról.

Szintén a VS.hu írt arról csütörtökön, hogy nem feltétlenül szól minden érv a HÉV átadása mellett. A MÁV leányvállalataként működő BHÉV sorban keresi ugyanis az új szakembereket: építészmérnököt, ingatlanhasznosítási főmunkatársat és munkatársat, ingatlanüzemeltetési műszaki diszpécsert, informatikust, tarifapolitikai munkatársat, irodai asszisztenst, felsővezeték-szerelőt. Az ő bérük és annak közterhei pedig egészen biztosan drágítják Budapest és környékének közlekedését – veti fel a lap.

Ha ezen posztok helyett ugyanannyi vagy több megszűnne a HÉV régi gazdájánál, a BKV-nál, vagy esetleg a BKV-tól eddig a szolgáltatást megrendelő BKK-nál, akkor elvileg nem jelentene többletköltséget az átszervezés. Csakhogy sem a BKV-nál, sem a BKK-nál nem csökkent a létszám – leszámítva természetesen azt, hogy az egész HÉV-részleget kiszervezték.

A BKV szerint „a jogutódlás részeként létszámarányosan átadásra kerültek a kiválást megelőzően a BKV HÉV Üzemigazgatóságán dolgozókon túl a társaság egyéb szakterületein dolgozó munkavállalók is”. A BKK-tól pedig azt válaszolták: „Nem csökken a BKK létszáma a BHÉV létrejöttével, ugyanis a BHÉV-nek semmilyen feladatot nem ad át a BKK. Így értelemszerűen munkavállalókat sem.”

A BKV tehát átadott például ingatlangazdálkodási szakembereket, mégis fel kell venni újakat, hiszen egy feladatra két külön cégben sokszor összességében több emberre van szükség – magyarázzák a cikkben.

Korábban Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára valamint más vezetők is azzal érveltek, hogy az átadással a MÁV-on keresztül megnyílnak az uniós források is a HÉV-vonalak fejlesztése előtt. Csakhogy a VS.hu szerint a BKV-hoz tartozó HÉV is kaphatott volna EU-s forrást, ahogy például a 4-es metró építése is.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Óriási bálnatetemet vontattak Nápolyba

Óriási bálnatetemet vontattak Nápolyba

Tükörsima magyar győzelem a női vízilabdázók kvalifikációs tornáján a kazahok ellen

Tükörsima magyar győzelem a női vízilabdázók kvalifikációs tornáján a kazahok ellen

Kína szankciókkal sújtotta Mike Pompeót és több volt amerikai minisztert

Kína szankciókkal sújtotta Mike Pompeót és több volt amerikai minisztert