szerző:
Zelki Benjámin

Az utasok számára észrevétlenül zajlott le a budapesti HÉV-vonalak átvétele, a zöld szerelvények immáron két hete a MÁV Zrt. leányvállalatához, a BHÉV-hez kerültek.

A MÁV zökkenőmentesen vette át a budapesti HÉV-vonalak üzemeltetését a fővárostól, hangzott el a BHÉV (Budapesti Helyiérdekű Vasút Zártkörűen működő Részvénytársaság) megalakulására szervezett sajtótájékoztatón. A kiválási folyamatból az utasok semmit nem vettek észre, de a dolgozók sem, hiszen mind az 1200 munkavállalót és a teljes eszközparkot átvették, mondta Dávid Ilona, a MÁV-csoport elnök-vezérigazgatója.

A tulajdonosi jogokat immáron két hete, az átadás óta a MÁV gyakorolja a BHÉV Zrt. felett, akiktől a szolgáltatást a magyar állam rendeli meg. Feldmann Márton, a BHÉV vezérigazgatója elmondta, közel 200 ezer utas utazik az öt HÉV-vonalon biztonságban, és ugyanezt a biztonságot szeretnék továbbra is garantálni, mondta Feldmann.

Azonban szeretnék fejleszteni a szolgáltatás színvonalát is, hiszen rendkívül koros vasúti járműveket kapott az újonnan alakult cég, a HÉV-szerelvények átlagosan 41 évesek. Noha csak 30 évre tervezték őket, a jó karbantartás és jó konstrukciójuknak hála jól bírják, de a tervezett élettartam 1,5-szerese felé haladva el kell gondolkodni a jövőképen, ráadásul a pálya is sokhelyütt fejlesztésre szorul, folytatta Feldmann. Most, hogy a MÁV-csoporthoz tartozik a nagyvasút mellett a HÉV-üzem is, lehetőségük van az elővárosi közlekedési fejlesztéseket összehangolni, a BHÉV számára új műszaki és technológiai szolgáltatások válnak elérhetővé, melyek lehetőséget biztosítanak a fejlesztésre. Az elővárosi közlekedés pedig a MÁV-csoport számára kiemelten fontos terület, a HÉV-üzem például is szolgálhat a társaság előtt a 99,6%-os menetrendszerűségével, hangzott el az eseményen.

A hvg.hu kérdésére, hogy sor kerül-e a HÉV és a nagyvasút közti átjárásra ott, ahol van erre lehetőség, pl. az egymás mellett haladó pesterzsébeti vasút- és HÉV vonal között, Feldmann azt mondta, rengeteg fejlesztés van napirenden, az olimpiai beruházás pl. érintheti a csepeli és ráckevei vonalat is, de az esztergomi vonal felújításakor is volt rá példa, hogy a HÉV-vonalon a vonatok a Margit hídig közlekedtek - döntés azonban még nincsen ilyesmiről - tette hozzá.

Lapunk másik kérdésére, hogy járműbeszerzésről van-e elképzelés a közeljövőben, Feldmann azt mondta, tervek erre is vannak, a jobb szolgáltatás elérésére törekednek, szeretnék megújítani a járműparkot és a pályát is, egyelőre csak a menetidő és a menetrendszerűség fenntartásához szükséges karbantartásokhoz van meg a forrásuk. 

Mint korábban már megírtuk, a HÉV-ek sorsa akár jobbra is fordulhat az átvétellel, hiszen a MÁV könnyebben kaphat uniós forrást fejlesztésekre, mint a főváros, a legutóbbi Brüsszelnek küldendő IKOP-projektlistán azonban nem szerepelt ilyesmi.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
 A Fidesz szegedi jelöltje a hvg.hu-nak: szoros verseny lesz

A Fidesz szegedi jelöltje a hvg.hu-nak: szoros verseny lesz

Az Autobahnon sem sok VW Golf rohangál 319 km/h-s tempóval – videó

Az Autobahnon sem sok VW Golf rohangál 319 km/h-s tempóval – videó

És akkor Vajna Tímea közelebb került a 37 milliárdos örökséghez

És akkor Vajna Tímea közelebb került a 37 milliárdos örökséghez

Pécsi választási balhé: Teljesen eltérő verziókat állítanak az érintett felek

Pécsi választási balhé: Teljesen eltérő verziókat állítanak az érintett felek

Félmillió forintra büntette a Coca-Colát a kormányhivatal

Félmillió forintra büntette a Coca-Colát a kormányhivatal

Radar 360: Karácsony köszöni, Orbán elrepült

Radar 360: Karácsony köszöni, Orbán elrepült