szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Az utasok számára észrevétlenül zajlott le a budapesti HÉV-vonalak átvétele, a zöld szerelvények immáron két hete a MÁV Zrt. leányvállalatához, a BHÉV-hez kerültek.

A MÁV zökkenőmentesen vette át a budapesti HÉV-vonalak üzemeltetését a fővárostól, hangzott el a BHÉV (Budapesti Helyiérdekű Vasút Zártkörűen működő Részvénytársaság) megalakulására szervezett sajtótájékoztatón. A kiválási folyamatból az utasok semmit nem vettek észre, de a dolgozók sem, hiszen mind az 1200 munkavállalót és a teljes eszközparkot átvették, mondta Dávid Ilona, a MÁV-csoport elnök-vezérigazgatója.

A tulajdonosi jogokat immáron két hete, az átadás óta a MÁV gyakorolja a BHÉV Zrt. felett, akiktől a szolgáltatást a magyar állam rendeli meg. Feldmann Márton, a BHÉV vezérigazgatója elmondta, közel 200 ezer utas utazik az öt HÉV-vonalon biztonságban, és ugyanezt a biztonságot szeretnék továbbra is garantálni, mondta Feldmann.

Azonban szeretnék fejleszteni a szolgáltatás színvonalát is, hiszen rendkívül koros vasúti járműveket kapott az újonnan alakult cég, a HÉV-szerelvények átlagosan 41 évesek. Noha csak 30 évre tervezték őket, a jó karbantartás és jó konstrukciójuknak hála jól bírják, de a tervezett élettartam 1,5-szerese felé haladva el kell gondolkodni a jövőképen, ráadásul a pálya is sokhelyütt fejlesztésre szorul, folytatta Feldmann. Most, hogy a MÁV-csoporthoz tartozik a nagyvasút mellett a HÉV-üzem is, lehetőségük van az elővárosi közlekedési fejlesztéseket összehangolni, a BHÉV számára új műszaki és technológiai szolgáltatások válnak elérhetővé, melyek lehetőséget biztosítanak a fejlesztésre. Az elővárosi közlekedés pedig a MÁV-csoport számára kiemelten fontos terület, a HÉV-üzem például is szolgálhat a társaság előtt a 99,6%-os menetrendszerűségével, hangzott el az eseményen.

A hvg.hu kérdésére, hogy sor kerül-e a HÉV és a nagyvasút közti átjárásra ott, ahol van erre lehetőség, pl. az egymás mellett haladó pesterzsébeti vasút- és HÉV vonal között, Feldmann azt mondta, rengeteg fejlesztés van napirenden, az olimpiai beruházás pl. érintheti a csepeli és ráckevei vonalat is, de az esztergomi vonal felújításakor is volt rá példa, hogy a HÉV-vonalon a vonatok a Margit hídig közlekedtek - döntés azonban még nincsen ilyesmiről - tette hozzá.

Lapunk másik kérdésére, hogy járműbeszerzésről van-e elképzelés a közeljövőben, Feldmann azt mondta, tervek erre is vannak, a jobb szolgáltatás elérésére törekednek, szeretnék megújítani a járműparkot és a pályát is, egyelőre csak a menetidő és a menetrendszerűség fenntartásához szükséges karbantartásokhoz van meg a forrásuk. 

Mint korábban már megírtuk, a HÉV-ek sorsa akár jobbra is fordulhat az átvétellel, hiszen a MÁV könnyebben kaphat uniós forrást fejlesztésekre, mint a főváros, a legutóbbi Brüsszelnek küldendő IKOP-projektlistán azonban nem szerepelt ilyesmi.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az OBH elnöke kikérte magának, hogy Deutsch Tamás lehazaárulózta a bíróságot

Az OBH elnöke kikérte magának, hogy Deutsch Tamás lehazaárulózta a bíróságot

Újabb hét koronavírusost találtak a Forma-1-ben

Újabb hét koronavírusost találtak a Forma-1-ben

Jól áll neki az 55 év: jubileumi V8-as Ford Mustangot teszteltünk

Jól áll neki az 55 év: jubileumi V8-as Ford Mustangot teszteltünk