szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő új villamosvasút előkészítését Szegeden is megkezdték a Rókusi pályaudvarnál. Az igazán látványos munka tavasszal indul.

Megkezdték a gázvezeték kiváltását a Rókusi pályaudvar előtt Szegeden, így készítik elő az ottani pályaszakasz építését. Németh Zoltán Ádám, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatói megbízottja a Délmagyarországnak elmondta: a városban villamosvonalat építenek a Rókusi pályaudvar előtti villamosmegálló és a 135-ös számú, Hódmezővásárhelyre vezető vasútvonal között.

A Rókusi pályaudvarnál található SZKT-s iparvágányt megszüntetik, a helyére építik a tramtrainvágányt. Az ellenkező irány kiszolgálására lesz még egy vágány a rókusi megállóhelynél. A tervek szerint jövő tavasszal kezdik el a vasútépítők a munkát Szegeden, addigra fejezik be a közműkiváltást. A második vágány építésének idején a szegedi 1-es villamos nem megy majd be a Plaza-hurokba.

A tramtrain látszólag egy közönséges villamos lesz, amely a szegedi 1-es villamos vonalán megy végig a Rókusi pályaudvarig, ott behúzza majd az áramszedőt, és átkapcsol a tetőn található dízelmotorra.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti, csaknem 22 kilométeres vonal átépítésére, felújítására körülbelül 50 milliárd forintot szánna a kormány. A vonal és az állomások vágányait úgy építenék át, hogy a tramtrain 80-100 kilométer per órás sebességgel haladhasson.

A vasútvonalról az új hódmezővásárhelyi villamospályára kanyarodik majd a tramtrain. Vásárhelyen 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú városi villamosvonalat építenek, öt megállóhellyel és egy végállomással. A közműkiváltást ott is megkezdték már.

A beruházás része az is, hogy Szegeden járműtelepet építenek ötmilliárd forintért – írja a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!