szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ígéretek szerint 2019 elejéig megduplázzák a Flirt motorvonatok számát a GYSEV-nél, és a vasúttársaság teljes regionális forgalmát ki tudják majd szolgálni ilyen járművekkel.

Bemutatták a GYSEV új Flirt-flottájából az első motorvonatot csütörtökön Szombathelyen. A Stadler-járműveket részben itthon rakják össze. Várhatóan jövő év közepétől fokozatosan állhatnak forgalomba a GYSEV hálózatán az új vonatok, az utolsót 2019 januárjában szállítják le.

Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkára azt mondta: a tíz újabb korszerű, alacsonypadlós villamos motorvonat beszerzésével a GYSEV Flirt motorvonat-flottája 2019 elejéig megduplázódik.

A magyarországi vasúttársaságoknál Európa legnagyobb Flirt-flottája, összesen 133 darab elővárosi motorvonat közlekedik. A MÁV-Start tíz utasából négyet a svájci cég motorvonataival szállítanak a számítások szerint – tette hozzá.

Az első itthoni emeletes motorvonatokat is a Stadler szállíthatja. Ha ezeket is forgalomba állították, a MÁV-Start minden második utasa Stadler-járműveket használ majd – mondta még.

Kövesdy Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója arról beszélt Szombathelyen, hogy a vasúttársaság nagyívű fejlesztési programot hajt végre, amelynek fontos része a motorvonatok beszerzése is. Az utazóközönség körében méltán népszerű Flirtökkel a vasúttársaság teljes regionális személyforgalmát ki tudja majd szolgálni – ígérte.

Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport magyarországi igazgatója szerint a már eddig is megbízhatóan szolgáló villamos motorvonatok külsejükben és a műszaki tartalomban jelentős fejlesztéseken mentek át. Az új járművek képesek lesznek "szinkron üzemmódra", vagyis a korábban beszerzett járművekkel is összekapcsolhatók lesznek.

Az Indóház.hu-n a motorvonat belsejéről is láthatók fotók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Elárulták, hol járnak majd itthon az új emeletes motorvonatok

A tervek szerint a két legforgalmasabb elővárosi vonalon állítják majd forgalomba az új, 600 férőhelyes emeletes vonatokat 2019-től. Ha minden jól megy, ennél hamarabb, már jövőre lehet utazni az első új saját fejlesztésű IC+ kocsival. A HÉV járművei közül 23-at le kell cserélni.