Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A MÁV-START szerint a KISS néven emlegetett motorvonatok nagyon megbízhatóak, csendesek lesznek, akár 160 kilométer/órával is mehetnek, és nemcsak a fővárosi környékiek élvezhetik az egyelőre 11 darabos flottát.
Légkondi, wifi, tágas utastér, kerékpárszállítási lehetőség, modern utastájékoztató rendszer, külön WC mozgáskorlátozottaknak, kamerarendszer, nagy hely a fel- és leszálláshoz, konnektorok mobilok és laptopok töltéséhez, csendes futás, utasszámláló rendszer, akár 160 kilométer/órás sebesség és összekapcsolhatóság más Flirt típusú Stadler-vonatokkal – ilyen pluszokat ígér a KISS néven emlegetett emeletes motorvonatok gyártója.
Az új szerelvények 2019-ben jelenhetnek meg a forgalomban. A keretszerződésben összesen 40 ilyen vonat szerepel, de csütörtökön csak 11 beszerzéséről írt alá szerződést Csépke András, a MÁV-START vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Bussnang AG országigazgatója. A többi szerelvényt a következő nyolc évben hívhatják lesz, ha találnak rá pénzt. A következő körben minimum három emeletes vonatot kell rendelni a gyártótól – ha lesz következő kör.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV-START a hónap elején kötött 60,5 milliárd forint értékű támogatási szerződést a 11 vonat beszerzéséről. A kétszintes járművek fajlagos beszerzési ára 16,7 millió euró, az első lehívási csomagban benne van az úgynevezett üzemeltetési készlet és az oktatások költségét is.
Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a könnyű alumínium kocsiszekrényekkel készülő emeletes szerelvényeket főleg az elővárosi forgalomban vetik be, méghozzá a Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon, mindkettő forgalmas. Hétvégén lehet, hogy a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon és a kör-IC járatain is felbukkannak, nyáron pedig a Balaton déli partján, illetve a Velencei-tónál.
A MÁV-START-nak van már 123 Flirt típusú motorvonata, az emeletes KISS-ek összekapcsolhatóak lesznek ezzel.
Az elővárosi, 47182 ülőhelyes kapacitását 2025-re 50800 ülőhelyre növelné MÁV-START.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.