Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Erre az évre 12 millió eurót szavaztak meg az Interrail-programhoz, ebből 20-50 ezer fiatal juthat ingyenes vonatbérlethez, attól függően, hogy 10 vagy 30 napos bérletet választanak-e majd.
Már idén nyáron igénybe vehető lesz az Európai Unió fiataloknak szánt utazási kedvezménye – mondta újságíróknak Brüsszelben Ujhelyi István, az MSZP európai parlamenti képviselője, a program egyik koordinátora.
Az Interrail-programhoz az EU 12 millió euró támogatást ad, célja az európai identitás kialakítása és megerősítése.
Az uniós programban az idei évre megszavazott összegből körülbelül 20-50 ezer fiatal vehet részt, attól függően, hogy 10 vagy 30 napos vonatbérleteket választanak. A képviselő kiemelte: azt szeretné elérni, hogy az egyes tagországok kormányai, így a magyar kormány is promóciós kampányt indítson saját országa lehetséges úti célként történő népszerűsítéséhez.
Ujhelyi István hozzátette: a kezdeményezés koordinátorai szeretnék, ha az Interrail-program része lenne a 2020-től érvényes uniós költségvetésnek, így hosszú évekre előre azzal számolhat az Európai Bizottság, hogy az Erasmus-programhoz hasonlóan állandósított költségvetéssel rendelkező programot valósít meg. Az európai fiatalok pedig azzal, hogy komoly büdzsével rendelkező, kiszámítható uniós program részesei lehetnek.
Az Európai Parlament 2016-ban tárgyalta először azt a javaslatot, amelynek értelmében minden 18. életévét betöltött európai fiatalnak díjmentes, egy hónapra szóló Interrail-jegyet biztosítanának az unióban. A program célja elsősorban az európai fiatalság lehetőségeinek kinyitása, az európai integráció sikeres elmélyítése, a kultúrák közötti jobb kommunikáció, kapcsolatok és együttműködések kialakítása és elmélyítése.
A kezdeti nehézségek után tavaly elhárultak a bürokratikus akadályok és tesztüzemként elindult a Move2Learn, Learn2Move nevű program. Akkor alig 2,5 milliós költségvetésből majdnem 5000 16. életévét betöltött fiatal élhetett az ingyenes utazás lehetőségével, a magyar kvóta az első körben alig 68 fő volt csupán.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.