szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fekete péntek volt március 2-a a világ második legnagyobb étteremláncának.

A McDonald’s (melyet méretben csak a Subway-lánc előz meg) részvényei egy hét alatt 9,1 százalékkal értek kevesebbet, csak pénteken – mely a cég eddigi legrosszabb kereskedelmi napja lett - 4,8 százalékot estek – írta az Index.

Ennek oka az volt, hogy nagyon rosszul indítottak az új termékek, azaz az 1, 2 és 3 dolláros ajánlatok, pedig óriási marketingbüdzsét tettek mögéjük. A kudarc egyik oka a legszegényebbek számára igazi meggyőzőerővel bíró húzótermék. A McDonald's ennél a vásárlói szegmensnél azóta áll rosszul, mióta 2013-ban megszüntették az USA-ban az egydolláros menüt.

A nálunk ismeretlen konkurens, a Jack in the Box elnöke, Frances Allen szerint 2018-ban „háború” indul majd a szegényebb fogyasztók elnyeréséért. Rossz reklám egyébként a Mekinek, hogy a Bloomberg szerint a kampánykörúton még két Big Mac-et, két Filet-o-Fish-t és egy csokis shaket vacsorázó Trump diétája miatt újabban leszokott a burgerevésről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!