szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Megnéztük, hogy áll a választások előtt a Liget-projekt. Magas, fekete kerítésekkel körülvett építkezéseket találtunk mindenfelé, ezért drónfelvételeket készítettünk az éppen folyó munkákról. Eddig csak a legkevésbé népszerűtlen építkezések kezdődtek meg, azok sem sokat haladtak.

Választás 2018
Diadalmámor és totális összeomlás - ez maradt a 2018-as parlamenti választás után. Magyarország tehát egyrészt olyan, mint volt immár nyolc évig, eközben mégis egészen más lett, mint április 8-án reggel volt. A nagy kérdés most az: hogy jutottunk idáig, és mi jön most. Igyekszünk válaszokat találni.
Friss cikkek a témában

A Liget-projekt az egyik legnagyobb kormányzati városfejlesztési beavatkozás az elmúlt négy évben Budapesten, megnéztük tehát, mit kaptak ezzel a városlakók (a ciklus legfontosabb fővárosi projektjeit itt értékeltük).

A Városligetben felépíteni kívánt múzeumi negyedre 2014-ben írták ki a tervpályázatot, az első építkezések – és az ezzel járó civil tiltakozások 2016 tavaszán indultak meg. A projekt azóta sokat finomodott, a költséges és sok tiltakozást kiváltó múzeumépületek - a Magyar Zene Háza, a Közlekedési Múzeum régi épülete és az Új Nemzeti Galéria - építkezéseit egyelőre elhalasztották (erről itt írtunk részletesebben).

Épül a Néprajzi Múzeum

Tavaly decemberben viszont megindult az eddigi legkevesebb tiltakozást kiváltó Néprajzi Múzeum építkezése, ez így néz ki most a magasból:  

©

A Néprajzi épülete alapvetően a lekövezett Ötvenhatosok terén kap majd helyet, azonban valamelyest belelóg a Liget mai területére is (régen az Ötvenhatosok tere is a Városliget része volt, Rákosiék idején kövezték le).

Az ötvenhatos emlékmű és a rondó megmarad ugyan - ez kerül majd a múzeum közepére -, az épület területe azonban érinti a mai platánsort is. Csák Gergely ligetvédő aktivista szerint hivatalosan csak 2-3 fát terveznek ugyan a Ligeten belül átültetni az építkezések miatt, a nekünk nyilatkozó Garay Klára, a Városliget barátai Facebook-oldal üzemeltetője azonban azt mondja, 9 platán és 8 tölgy áll az építési területen. Garay szerint ezeket szándékoznak az építkezések miatt eltávolítani, kérdés, hogy túlélik-e majd az átültetéseket.

©

 Így áll most a Liget-projekt

A Városliget Ajtósi Dürer sor felé eső oldalán tavaly decemberben megkezdődött a sportpályák építése, illetve ehhez kapcsolódóan a Vakok kertje megújítása. Noha ezek a népszerűbb, a parkfelület megújításához tartozó projektelemek közé tartoznak, hamar kiderült, hogy 38 fa kivágásával és 19 átültetésével járnának ezek a munkálatok is, ami ismét tiltakozásokat váltott ki, annak ellenére, hogy 67 új fa ültetését ígérik helyettük. A faátültetéseket végül a Ligetvédők decemberben megakadályozták, a területen azonban továbbra is folynak a munkák - feketével letakart kordonok mögött.

©

A sportpályákon kívül a Kutyás élménypark épül a Liget Hermina út felőli oldalán, a volt állatorvosi rendelők helyén, illetve a Feszl-pavilonokat az Állatkerti körútnál már tavaly áprilisban átadták. Zajlik továbbá a Szépművészeti Múzeum felújítása, a Román Csarnok már el is készült, ebben a cikkünkben részletesen is bemutattuk a különleges termet. A Liget-projekthez kapcsolódóan folyik továbbá a Szabolcs utcánál az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ építése. Folyik az Olof Palme Ház restaurálása is, Millennium Háza néven új kiállítással fog újranyitni, ez a magasból így néz ki:

©

Tragikus állapotban a parkfelület

A Városliget bejárásakor az egyik legfeltűnőbb jelenség a mindenfelé látható, feketével letakart kordonsor – ezek mögött rejtőznek a Liget-projekt építkezései. A Petőfi Csarnok és a régi Közlekedési Múzeum épületét már korábban elbontották, ezek helyével azóta sem kezdtek semmit, mint az légifelvételünkről is látszik, sivár pusztaság maradt csak utánuk:  

©

A park rendkívül elhanyagolt állapota volt a másik legszembetűnőbb a Városligetben sétálva. Igaz, több játszótér is megújult, de maga a meglévő zöldfelület és az utak is rendkívül rossz állapotúak, kerékpárral vagy babakocsival kifejezetten nehezen járhatók.  

©

 Míg a tulajdonos Városliget Zrt. minden energiáját a Liget-projekt megvalósítására fordítja,

Budapest legnagyobb és egyik legrégebbi közparkja egyike lett a legrosszabb állapotú és leggondozatlanabb fővárosi zöldfelületeknek.

A Liget-projektben összesen nagyjából 40 milliárd forintot költöttek el tavaly nyárig. A költségekre vonatkozó pontosabb számokról kérdeztük a Városliget Zrt.-t, ha megérkezik a válasz, frissítjük a cikket.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Nem hagyja magát Kína, megvédik a Huaweit a britektől

Nem hagyja magát Kína, megvédik a Huaweit a britektől

Mikor nem változtatható meg egy vélemény?

Mikor nem változtatható meg egy vélemény?

Szeretettel Bécsből: Véres összecsapás a járvány árnyékában

Szeretettel Bécsből: Véres összecsapás a járvány árnyékában