Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Jól halad a Lázár János szülővárosa és a csongrádi megyeszékhely közötti tramtrain vonal építése.
Épül a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tramtrain vonal. A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló beruházás költsége jelenleg 73-75 milliárd forintnál jár – ebből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.
Ez az összeg tartalmazza Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres egyvágányú városi villamosvonal kiépítését, amely a Népkert megállónál ágazik le a vasútvonalról, a Szeged–Békéscsaba-vasútvonal felújítását, az új járművek vételárát, illetve Szegeden a Rókus vasútállomás és az 1-es villamos végállomása közötti átkötést. A vasútvillamos innen a szegedi 1-es és 2-es villamosok pályáját használja majd a Nagyállomásig.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.