Így épül a hódmezővásárhelyi vasútvillamos – fotók

Jól halad a Lázár János szülővárosa és a csongrádi megyeszékhely közötti tramtrain vonal építése.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Így épül a hódmezővásárhelyi vasútvillamos – fotók

Épül a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tramtrain vonal. A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló beruházás költsége jelenleg 73-75 milliárd forintnál jár – ebből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.

Ez az összeg tartalmazza Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres egyvágányú városi villamosvonal kiépítését, amely a Népkert megállónál ágazik le a vasútvonalról, a Szeged–Békéscsaba-vasútvonal felújítását, az új járművek vételárát, illetve Szegeden a Rókus vasútállomás és az 1-es villamos végállomása közötti átkötést. A vasútvillamos innen a szegedi 1-es és 2-es villamosok pályáját használja majd a Nagyállomásig.

Vágányfeketető géplánc Hódmezővásárhely és Kopáncs között
MTI/Máthé Zoltán
A felszedett vasúti pálya Kopáncs állomáson
MTI/Máthé Zoltán
Készül az új pálya ágyazata Kopáncs közelében
MTI/Máthé Zoltán
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.