Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A fogyasztóvédők szerint a Ryanair tisztességtelenül bánik az utasokkal, akiknek a csomagja nem fér fel a gépre.
Egyre többször érkezik hír arról, hogy a magyar repülőtéren marad a Ryanairrel utazók csomagja, mert a bőröndök nem férnek fel a gépre. A hétvégén harminc ember úgy döntött, nem hajlandó a csomagjai nélkül elindulni, az utasok még a gép útját is elállták.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége most arra figyelmeztetett: nem csak a poggyászok sérülése, elvesztése, hanem a késése esetén is jár kártérítés. Ennek feltétele, hogy írásban bejelentsék igényüket a légi fuvarozó részére legkésőbb a poggyász kiszolgáltatása napjától számított 21 napon belül.
A FEOSZ szerint nem tisztességes eljárás az, hogy gazdasági érdekek miatt az utasok ne kapják meg a légi fuvarozók szerződésben vállalt, az utasok által kifizetett szolgáltatásait.
A Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, a poggyászszállítás során bekövetkező kár vagy késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jogra (SDR) korlátozódik. Jelenleg 1 SDR körülbelül 390 forintot ér, azaz 390 ezer forint a kártérítési összeg maximuma.
Azonban ennek csak töredék összegét szokták a légi fuvarozók megfizetni. Azt ugyanis az utasoknak kell tudniuk bizonyítani, hogy pontosan mekkora kár érte őket. Ezt pedig sokszor nehéz összegszerűsíteni és bizonyítani.
Ha a csomag késése miatt bármit vásárolni kell, arról számlát kell kérni – jelezte az egyesület. Azt is hozzátették: elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kapnak kártérítést. Ugyanis a Ryanairnél nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálat, nincs magyarországi fióktelep, vagy legalább egy kézbesítési cím, ahova fordulhatnának a magyar utasok.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.