94 millióért kutatja a médiapiaci szokásokat a közmédia

Az MTVA meg akarja ismerni a lakosság médiafogyasztási szokásait, ezért egy évig egy cég kutatja a műsorokkal kapcsolatos véleményeket.

  • hvg.hu hvg.hu
94 millióért kutatja a médiapiaci szokásokat a közmédia

Kis híján 94 millió forintért fogja kutatni a közmédia a médiapiaci szokásokat egy cég segítségével – írja a G7.hu.

A tendert „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokra” írta ki az MTVA tavaly augusztusban, és csupán egyetlen cég jelentkezett rá, a Társadalomkutató Kft., amely el is nyerte a 12 hónapra szóló megbízást.

A cégnek a kiírás szerint végeznie kell

  • nagymintás országos kérdőíves kutatást több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
  • telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
  • határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
  • lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
  • fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
  • zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
  • telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
  • rádiók imázsát felmérő kutatást is.

A G7 szerint valószínűleg nagy szüksége van a kutatásokra a közmédiának, mert az elmúlt években a műsoraival nem igazán sikerült eltalálnia a nézők igényeit.

A cikk szerint, ahhoz képest, hogy mekkora összeget költenek el minden évben mások mellett tartalomra is, nem túl izmos, hogy a 30 legnézettebb műsor közé mostanában jobb esetben is csak öt-hat adással tudnak bekerülni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.