Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A kormány szerint ma már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér.
Növelni kell a magyar bor nemzetközi elismertségét, ezt segíti a készülő Magyar Bormarketing Stratégia – mondta a 11. Borkonferencia megnyitóján a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Gulyás Gergely szerint nem a magyar borászok munkáján múlik, hogy külföldön nem ismerik el eléggé a magyar borokat, ma ugyanis már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér: a modern marketing eszközeire is szükség van.
Ezért döntött úgy a magyar kormány, hogy ösztönzi a magyar borok ismertebbé, népszerűbbé tételét nemzetközi téren is – közölte, hozzátéve, hogy a tokaji, somlói, szekszárdi és egyéb magyar borok a világ bármely pontján versenyképesek, ezért az a cél, hogy mindenhol a felső polcra kerüljenek. Mint elmondta:
A készülő bormarketing-stratégia mögött világos, egyértelmű és jelentős kormányzati támogatás áll, kidolgozására és megvalósítására évi 3 milliárd forint áll rendelkezésre."
A stratégia kidolgozásáért kormánybiztos felel, erre a posztra tavaly nyáron nevezték ki a korábbi műsorvezetőt, Rókusfalvy Pált. Ő az eseményen a feladatairól beszélt, amelyek közé tartozik a kutatások felügyelete, a bormarketing-tevékenységek koordinálása, a stratégia kidolgozása és az ennek keretében megvalósuló programok irányítása, szabályozási javaslatok tétele, folyamatos trendfigyelés, termékfejlesztés, valamint a kitörési pontok keresése.
Mindehhez széles szakértői gárdára, nemzetközi tapasztalattal is bíró szakemberekre támaszkodhat, miközben szoros együttműködés alakult ki az Agrárminisztériummal, a Központi Statisztikai Hivatallal, a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal és a Digitális Magyarország Ügynökséggel is. A munka eredményét végül az mutatja majd, hogy a magyar bor ára emelkedik-e, vagy sem – mutatott rá Rókusfalvy.
Egyébként a hvg.hu is írt róla, hogy éppen most vásárolja be magát a tokaji borászatba a kormányfő veje. Ikonikus tokaji borászattal szélesíti ugyanis befektetési portfólióját a BDPST Group. Arról, hogy Tiborcz István cége megállapodást kötött a Patricius Borház Zrt. 100 százalékos tulajdonának megvásárlásáról, itt írtunk bővebben:
Prémium tokaji borászatot vett Tiborcz István cége
Tovább terjeszkedik a cégcsoport a tokaji borvidéken.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.