Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A kormány szerint ma már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér.
Növelni kell a magyar bor nemzetközi elismertségét, ezt segíti a készülő Magyar Bormarketing Stratégia – mondta a 11. Borkonferencia megnyitóján a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Gulyás Gergely szerint nem a magyar borászok munkáján múlik, hogy külföldön nem ismerik el eléggé a magyar borokat, ma ugyanis már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér: a modern marketing eszközeire is szükség van.
Ezért döntött úgy a magyar kormány, hogy ösztönzi a magyar borok ismertebbé, népszerűbbé tételét nemzetközi téren is – közölte, hozzátéve, hogy a tokaji, somlói, szekszárdi és egyéb magyar borok a világ bármely pontján versenyképesek, ezért az a cél, hogy mindenhol a felső polcra kerüljenek. Mint elmondta:
A készülő bormarketing-stratégia mögött világos, egyértelmű és jelentős kormányzati támogatás áll, kidolgozására és megvalósítására évi 3 milliárd forint áll rendelkezésre."
A stratégia kidolgozásáért kormánybiztos felel, erre a posztra tavaly nyáron nevezték ki a korábbi műsorvezetőt, Rókusfalvy Pált. Ő az eseményen a feladatairól beszélt, amelyek közé tartozik a kutatások felügyelete, a bormarketing-tevékenységek koordinálása, a stratégia kidolgozása és az ennek keretében megvalósuló programok irányítása, szabályozási javaslatok tétele, folyamatos trendfigyelés, termékfejlesztés, valamint a kitörési pontok keresése.
Mindehhez széles szakértői gárdára, nemzetközi tapasztalattal is bíró szakemberekre támaszkodhat, miközben szoros együttműködés alakult ki az Agrárminisztériummal, a Központi Statisztikai Hivatallal, a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal és a Digitális Magyarország Ügynökséggel is. A munka eredményét végül az mutatja majd, hogy a magyar bor ára emelkedik-e, vagy sem – mutatott rá Rókusfalvy.
Egyébként a hvg.hu is írt róla, hogy éppen most vásárolja be magát a tokaji borászatba a kormányfő veje. Ikonikus tokaji borászattal szélesíti ugyanis befektetési portfólióját a BDPST Group. Arról, hogy Tiborcz István cége megállapodást kötött a Patricius Borház Zrt. 100 százalékos tulajdonának megvásárlásáról, itt írtunk bővebben:
Prémium tokaji borászatot vett Tiborcz István cége
Tovább terjeszkedik a cégcsoport a tokaji borvidéken.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Két héten belül dönt ígérete szerint Donald Trump amerikai elnök, hogy az USA beszáll-e az Izrael által indított Irán elleni háborúba. A hívei megosztottak, s még sokakban élénken él, hogy 2003-ban hazugságokra alapozva támadták meg Irakot, ahol gyors győzelem helyett a kilenc évi kínlódás temérdek halottat, irdatlan költséget és egy terroristafészekké vált, szétesett országot eredményezett.
A Tisza Párt elnöke legújabb bejegyzésében kifejezetten a fideszeseket szólította meg.
Az orosz elnök arról is beszélt, hogy nem zárja ki az észak-ukrajnai Szumi város elfoglalását, hogy „biztonsági övezetet” hozzanak létre.
Trump, Irán és Magyarország a címlapokon a külföldi lapoknál. Nemzetközi lapszemle.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.