Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A lehető leggyorsabban véghez kell vinni a beruházást a júniusi határozat szerint, amit Orbán Viktor szignózott.
Májusban másodszor is elutasította a bíróság az úgynevezett Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, a Szabad Európához eljutott kormányhatározat szerint azonban mégis megépül a beruházás. A nem nyilvános, vagyis a Magyar Közlönyben meg nem jelent úgynevezett kétezres, valahogy mégis kiszivárgott kormányhatározat szerint:
„A Kormány megállapítja, hogy a Budapest–Kelenföld–Ferencváros vasútállomások közötti vasúti fővonal a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Magyarországot érintő vasútvonal-hálózatának egyik legszűkebb keresztmetszete, mely országos vasúthálózat, továbbá Budapest és a fővárosi agglomeráció közlekedése szempontjából kulcsfontosságú, egyúttal elsődleges regionális és országos hálózati szereppel bír.”
A kormány azután döntött a Déli Körvasút megépítésének szándéka megerősítéséről, hogy a Fővárosi Törvényszék január óta kétszer is megsemmisítette a környezetvédelmi engedélyt. A bírósági tiltás ellenére tavasz végén még dolgoztak a körvasúton, miután az Építési és Közlekedési Minisztérium azzal támadta az ítéletet, hogy a fakivágás nem helyrehozhatatlan kár, mert újra lehet őket később ültetni.
A most kiszivárgott határozat szerint azonban a kormány változatlan formában akarja megvalósítani a vasút kiépítését, tehát az eddigi két vágánypárt háromra, egyes helyeken négyre fogják bővíteni, és Nádorkertnél, Közvágóhídnál és Népligetnél elővárosi vasúti megállókat építenek.
Karácsony Gergely korábban a főváros közgyűlésén biztosította László Imre újbudai polgármestert támogatásáról, a kormányhatározat azonban fordulatot mutat a főváros hozzáállásában. Ez azt jelenti, hogy az Újbudán található több száz méter hosszú Hamzsabégi sétány parkjai, kutyafuttatói és játszóterei zöldterületéből jelentős rész eltűnik, és akár ezer fát is kivághatnak. A kormány mindezt a lehető leggyorsabb ütemezéssel kívánja véghez vinni.
12 év után derültek ki Orbánék titkos pénzosztásai
Nem nyilvános kormányhatározatokkal juttatott százmilliókat az Orbán-kormány jobbára a Fidesz politikai céljait támogató határon túli szervezeteknek - főleg Erdélybe és a Felvidékre. Csak 2011-ben 787 millió forint közpénzt osztottak így szét - derült ki a hvg.hu által megismert, eddig titkolt kormánydöntésekből. Megnéztük, hová kerültek ezek az összegek.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.