Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A csapatfőnök elárulta, mire gondolt, amikor megtudta, hogy távozik a versenyző, aki az évek alatt a barátja lett.
Toto Wolff, a Mercedes Formula–1-es csapat főnöke meglepődött azon, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton a Ferrarihoz szerződött, de nem haragszik rá ezért – írja a France24.
Hamilton tavaly augusztusban kétéves szerződést írt alá a Mercedesszel a 2024-es és 2025-ös szezonra. Csakhogy a megállapodás, amelynek értéke a hírek szerint 100 millió font (vagyis több mint 47 milliárd forintnak megfelelő összeg) volt, tartalmazott egy záradékot, amely lehetővé tette a számára, hogy egy év után távozzon.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Hamilton csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy a jövő évtől a Ferrarinál versenyez. Egy nappal korábban Wolff-fal is beszélt az átigazolásról.
Tudtuk, hogy a hosszabbítás egy, maximum két évre szólna
– mondta a csapatfőnök Hamilton szerződésével kapcsolatban. Azt is elárulta, hogy szerdán, reggeli közben közölte a hírt vele a hírt, a döntését pedig azzal indokolta, hogy új kihívásra van szüksége.
Rég robbant akkora bomba a Forma-1-ben, mint amit Hamilton és a Ferrari dobott le
Évek óta ment a spekulálás, mégis nehéz volt elhinni, hogy bekövetkezik: a Forma-1 legsikeresebb pilótája beül a Forma-1 leghíresebb csapatának az autójába. Lewis Hamilton karrierje során most szembesült először azzal, hogy két szezonban sem tudott nyerni. 2025-ben egy olyan csapathoz igazol, amely több mit másfél évtizede csak kergetni tudja a világbajnoki címet.
Nem tudtunk hosszabb időre elköteleződni, ő pedig élt a távozás lehetőségével
– hangsúlyozta Wolff, aki azt is megjegyezte, hogy nem próbálta lebeszélni Hamiltont az átigazolásról, csak a bejelentés időzítésére adott javaslatot, és ezt követően még egy órát kellemesen elbeszélgettek. „Teljes mértékben elfogadjuk, hogy a változó körülmények hatására meggondolhatja magát az ember.”
„Az első gondolatom gyakorlatias volt, egyből csapatvezető üzemmódba kapcsoltam. Mikor kommunikáljuk ezt? Mik a sürgető pontok? Hogyan menedzseljük a szezont a továbbiakban, és mit fogunk tenni a versenyzői felállás tekintetében?" – magyarázta Wolff. Megjegyezte azt is, hogy miután néhányat aludt Hamilton hívására, rájött: a szakmai útjuk szétválásával nem kell, hogy a személyes kapcsolatuk is véget érjen.
„Találtam egy barátot, az elmúlt évtizedben felépítettünk egy kapcsolatot, de Hamilton egy nagyon-nagyon nehéz helyzettel nézett szembe, amikor
tíz év után talán először kellett meghoznia egy döntést arról, hogy hol fog vezetni, anélkül, hogy velem ötletelhetett volna.
Ezért mindig tiszteletben fogom tartani a nehéz helyzetet, amellyel szembenézett” – mondta. Arról is beszélt, hogy a jövőben talán meg fogják tudni vitatni, hogy intézhette-e volna másképp a távozását Hamilton, de nem neheztel rá.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.