Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A HÉV-ek tervezett ritkítása miatt esett egymásnak a két politikus.
„Először is: javaslom egy hársfatea elfogyasztását miniszter úrnak, segíti a szorongás oldását, idegnyugtatásra is jó. Úgy látom, nem ártana” – írta Vitézy Dávid a Facebook-oldalán, miután Lázár János építési és közlekedési miniszter éles hangvételű posztban ment neki, mondván, a Fidesz után Magyar Péter s.ggét nyalja.
Vitézy felidézte, hogy Lázár azzal kezdte a miniszterségét két évvel ezelőtt, hogy Széchenyi Istvánt idézte. Szerinte „a magyar történelemben Széchenyit beleértve egyetlen közlekedési miniszter sem engedett meg magának ilyen becsmérlő, trágár, útszéli stílust nyilvánosságnak szánt közleményben, mint Lázár János”.
„Ha a miniszteri munka ennyire megviseli az idegeit, ráadásul az elmúlt évek sorozatos kudarcai nyomán a MÁV összes utasának idegeit is, mindenki jobban járna, ha lassan inkább abbahagyná” – fűzte hozzá Vitézy, majd kitért a szakmai kérdésekre is.
Vitézy Dávid szerint a MÁV–HÉV Zrt. október 3-án hivatalos e-mailben kezdeményezte a BKK-nál a HÉV-ek ritkítását. A levélben az áll, hogy az új menetrendi évben négy motorvonattal csökken a járműkapacitás, ami menetrendváltozást tesz szükségessé. Mint Vitézy írta, a javaslat alapján – ahogy a hvg.hu elsőként beszámolt róla – az utasok százezrei által használt gödöllői, ráckevei és csepeli vonalon 18-23 százalékos kínálatszűkítés történne decembertől munkanapokon csúcsidőszakban.
„Ha jól hámozom ki a sok indulatos gyűlölködése közül, Ön a mai posztjában visszatáncolt a MÁV–HÉV járatritkítási terveiből. Ennek örülök, ha tényleg így lesz – nem ez az első járatritkítás, amit sikerül megakadályozni” – fogalmazott Vitézy, majd újfent meghívta Lázárt az általa összehívott Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Szakbizottság hétfői rendkívüli ülésére.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.