Mégis elmehetnek lefoglalt nyaralásukra a becsődölt UniTravel ügyfelei

Az IBUSZ dobott mentőövet az utasoknak.

  • HVG HVG
Mégis elmehetnek lefoglalt nyaralásukra a becsődölt UniTravel ügyfelei

Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UniTravel ügyfeleit a Colonnade Biztosító – közölte a biztosító. 

Az utasok több lehetőség közül választhatnak: dönthetnek úgy, hogy kárigényt nyújtanak be a biztosítóhoz, vagy elmehetnek az eredetileg lefoglalt útjukra az IBUSZ-szal, esetleg az összeg erejéig új utazást választhatnak az IBUSZ kínálatából – amennyiben az eredeti utazás időpontja szeptember 30. előtt lett volna. Ha az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az UniTravelnél befizettek, a különbözetet kell csak befizetni.

Az új utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade Biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként. Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, akik az UniTravel által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki, közvetlenül az UniTravelnél vagy viszonteladói partnerénél. 

A dokumentumok beküldésének vagy az IBUSZ-nál történő új foglalás véglegesítésének határideje augusztus 31. 

Az UniTravel múlt hétfőn jelentette be, hogy fizetésképtelenné vált. A Colonnade a Fővárosi Kormányhivatal határozata szerint múlt csütörtökön kezdte meg a beérkező kárigények feldolgozását. A csőd bejelentésének időpontjában külföldön tartózkodó utasok hazajutását a biztosító az IBUSZ-szal együttműködésben végzi, mivel az UniTravel charterhelyei az IBUSZ-on keresztül voltak lefoglalva.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek