Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Csepel után a második helyre kapaszkodhat fel Magyarországon a Duna partján kialakított és további fejlesztésekre...
Csepel után a második helyre kapaszkodhat fel Magyarországon a Duna partján kialakított és további fejlesztésekre készülő gönyűi intermodális kikötő. Az üzemeltető Győr-Gönyű Kikötő Rt. vezérigazgatója lapunknak azt mondta: ehhez több tízmilliárdos újabb beruházások kellenek, ezek egy részének előkészítése már folyamatban van. Tervezési szakaszba jutott az új medencés kikötő, illetve a kapcsolódó 800 méter hosszú függőleges partfal. Ezzel a mostani négy mellett nyolc új partfal létesülhet és emiatt felértékelődnek a partmenti ipari telkek.
Az Európai Unió az első ütem vasútfejlesztési részéhez járult hozzá és vélhetően az újabb beruházást is támogatja. A döntést késleltetheti ugyanakkor, hogy a következő uniós költségvetési időszak (2013-2020) előkészületeinek záró részéig (2011 vége) vélhetően nem jut engedélyezett állapotig a beruházás, így lemardhat a gönyűi projekt.
Pintér Ákos szerint most 45-50 hektár, a teljes fejlesztési terület fele vár még hasznosításra. Ide akarnak megnyerni újabb logisztikai cégeket. A magyar társaságon kívül eddig csak egy dán vállalat ütött tanyát és addig nem is fognak sorban állni, amíg nem épül fel a medencés kikötő és az új partfal. Ez azonban nem várható a közeljövőben.
A legderülátóbb becslések szerint is több, mint egy-másfél év az engedélyezés és legalább három év a kivitelezés. Nagy kérdés, hogy ezalatt mit lép a bécsi kikötőt üzemeltető Wiener Hafen, amely már jelezte: nagyságrendekkel többet fog költeni saját bázisának fejlesztésére a következő három évben.
Gönyűnél 2008 szeptemberében fejezték be az első ütemet. A Nemzeti Fejlesztési Terv 6 milliárd forintos támogatásának köszönhetően több mint 8 milliárd forintos összköltségvetéssel készült el a Győr-Gönyü Országos Közforgalmú Kikötő Intermodális Központja, azaz akkortól lehetővé vált a vasúti, a közúti és a kikötői áruszállítás összekapcsolása. Ezzel Gönyű felzárkózott Csepel és Baja mellé. A beruházással Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési terminálja jött létre, a kivitelezést a COLAS 2007 Konzorcium végezte.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.