A sérülések kimenetele is enyhe javulást mutat, eszerint két százalékkal kevesebb személy sérült meg, és egy százalékkal kevesebben vesztették életüket a közutakon, mint a megelőző évben – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A KSH jelentős, 11 százalékos javulást mutatott ki az ittasan okozott balesetek számának alakulásában. A legnagyobb mértékben a dél-alföldi régióban érzékelhető a pozitív tendencia, itt több mint negyedével csökkent az arány. Ezen belül „különösen szembetűnő” a javulás Csongrád megyében, ahol az ittasan okozott balesetek száma a felére esett vissza.
A statisztikák szerint az elmúlt évben közel 21 ezer személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt, ennek öt százaléka végződött halálesettel. A balesetek során közel 29 ezren sérültek meg, közülük 1284-en vesztették életüket és több mint nyolcezren súlyosan megsérültek. A könnyű sérültek száma meghaladta a 19 ezret, ez egy százalékkal kevesebb, mint 2004-ben.
A balesetek száma kizárólag a közép-dunántúli régióban mutatott növekedést, itt meghaladta a hét százalékot. A régión belül Veszprém megyében nőtt leginkább a balesetek száma, 2005-höz viszonyítva közel 15 százalékkal.
A Dél-Alföldön volt a legnagyobb csökkenés, a javulás Bács-Kiskun megyének köszönhető, ahol kilenc százalékkal kevesebb balesetet regisztráltak. A csökkenéssel párhuzamosan azonban itt történtek a legsúlyosabb balesetek: száz balesetből tíz halálos kimenetelű volt, miközben az országos átlag hat százalék.
Az adott területen bejegyzett tízezer gépjárműre jutó baleseti mutató szerint az Észak-Alföldön volt a legtöbb baleset: 71, szemben az országos átlagban mért 58-cal.
A közúti forgalomban a keresztirányból érkező járművek ütköztek a leggyakrabban, a többjárműves balesetek 40 százalékát ez a típus tette ki. A második leggyakoribb baleset a gyalogosgázolás, itt száz esetből nyolc halállal végződött.
A balesetek 63 százalékát a személygépkocsik, kilenc százalékát a teherszállító járművek okozták. A kerékpárosok 9, a gyalogosok 8 százalékban voltak okozói a baleseteknek. Jelentősen – 17 százalékkal – nőtt a motorkerékpárosok által okozott balesetek száma, de hat százalékkal csökkent a gyalogosok miatt bekövetkezetteké.
A balesetek 68 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályák számítanak továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési útvonalnak: a balesetek mindössze két százaléka történt itt. Ezen belül a legtöbb baleset az M1-es autópályán volt. Az autópályákon megsérült személyek közül majdnem minden harmadik külföldi állampolgár volt.
Gyakori a gyalogosgázolás, de csökkent a balesetek száma
Valamelyest csökkent az elmúlt évben a közúti közlekedési balesetek száma a 2004. évi adatokhoz képest. Az autópályák a legbiztonságosabbak, és egyre kevesebben sérülnek meg.

Még ki sem hallgatták a NER-es sztárpapot, aki meztelenre vetkőztetett védenceit masszírozta a gyanú szerint
Tompos Márton: A Momentumot megkörnyékezték többször is, több oldalról, hogy szívesen segítenének a kampányban
Az Air India-gép egyik pilótája megkérdezte a másiktól, hogy miért zárta el az üzemanyag-adagolót
A másik azt válaszolta, hogy ő nem tett ilyet. Ez is szerepel a június 12-én történt katasztrófa vizsgálati jelentésében.
Az oroszok ellen harcolva esett el egy magyar katona Ukrajnában
A német külügyminiszter maga kíván eljárni a Budapesten raboskodó Maja T. ügyében
Fukuyama azt mondja, első könyve végét senki nem olvasta, pedig benne áll, ami most történik
Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek
A világ egyik legismertebb séfjét is fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.