szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

100 millió forintra bírságolta a GVH a Vodafone-t. A távközlési cég egy emeltdíjas SMS-játéka során valósította meg a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot - számolt be a HavariaPress.

A versenyhivatal a tavaly nyári, ,,Nyerj a Vodafone-nal" elnevezésű játéka miatt bírságolta meg a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-t.

A Vodafone intenzív kampánnyal - televíziós reklámokkal, online hirdetésekkel, plakátokon, szórólapokon, újsághirdetésekben, valamint regisztrációra bíztató SMS-ekkel -  népszerűsítette játékát. A játékban résztvevők naponta - a teljes játék időtartama alatt - 56 darab, egyenként 200 ezer forint összegű pénznyereményt, hetente egy BMW 1-es típusú személygépkocsit, továbbá 30 SMS-ből álló azonnali nyereményhez juthattak.

A fogyasztó egy BMW - vagy más tetszőleges- szövegű SMS megadott számra történő elküldésével regisztrálhatott a játékra. A regisztrálást követően először egy hét - egyre nehezedő - kérdésből álló kérdéssort kapott a fogyasztó, melyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a helyes megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni.

Minden játékidőszakban az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban. A kvízkérdésektől függetlenül, emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket is kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is. Az ilyen jellegű SMS-ek fogadását díjmentesen le lehetett mondani az ügyfélszolgálaton keresztül, vagy SMS-ben a STOP szó elküldésével.

A GVH szerint a távközlési cég megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket, a STOP parancs elküldésének következményeit, az egyes kérdéssorok elindításának díjköteles voltát és a fogyasztó által elért eredményt illetően, valamint egyes tájékoztatásaiban elhallgatta a játék lényeges jellemzőit. A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető, buzdító SMS-ek megküldésével.

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt kiszabott bírság megállapításakor a GVH figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette.

Suba János, a Vodafone vállalati kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a Vodafone nem ért egyet a döntéssel, és annak megsemmisítése érdekében bírósághoz fordul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!