szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hatot vizsgáltak meg szakemberek a 111 elaggott metrókocsi közül, de a BKV nem árulja el, mire jutottak. Pedig Tarlós István tavasszal a 43 legöregebbet már kivonatta a forgalomból a veszélyességük miatt – írja a nol.hu.

Elkészült az öreg, kiszolgált szovjet metrókocsik műszaki audit programja. A munkát közbeszerzési eljáráson elnyerő Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Elektronikus Jármű és Járműirányítási Tudásközpont – Széchenyi István Egyetem, Közúti és Vasúti Járművek Tanszék Konzorcium szeptember végére, határidőre átadta jelentését a BKV Zrt-nek. A nol.hu eredményt firtató kérdésére a BKV október elején azt a választ adta, hogy a jelentést még a kiírásnak való megfelelés szempontjából vizsgálják. Bővebb tájékoztatást csak annak befejeztével adnak.

A BKV legutóbb azt közölte, hogy a cég szakértőinek fontosabb dolguk is akad a válaszolásnál. Így egyelőre nem tudható, milyen műszaki vizsgálati programot dolgozott ki a konzorcium nettó 59 millió forintért és azt sem, hogy milyen állapotban vannak a metrókocsik. Az első hat. A fennmaradó 105 kocsi felmérését darabonként nettó 3,9 millió forintért vállalják.

Holott Tarlós István főpolgármester a műszaki állapotfelmérés soron kívüli megrendeléséről vitatkozó képviselőket márciusban még azzal riogatta, hogy senki ne dőljön neki a metróajtóknak, mert azok időnként menetközben is kinyílnak. Kocsis István (azóta menesztett) BKV-vezérigazgató azzal indokolta a járműpark csaknem harmadának – 111 kocsinak – rendkívüli felülvizsgálatát, hogy a gyártó szerint a szerelvények fő tartógerendázata 30 év, illetve hárommillió kilométer futásteljesítmény után olyannyira elgyengülhet, hogy bármikor eltörhet. Ez pedig a kocsik kisiklásához vezethet, ami egy zárt alagútban rendkívül súlyos következményekkel járhat. Az elmúlt években végzett karbantartások nem terjedtek ki a fődarabokra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!