szerző:
hvg.hu

Elismerte a Provital Zrt. vezérigazgatója a hvg.hu-nak lapunk azon információját, miszerint május 11-én a cégüknél tartott helyszíni ellenőrzést az Európai Bizottság Csalás Elleni Hivatala.

Mint arról hétfőn hírt adtunk, az Európai Bizottság Csalás Elleni Hivatala (OLAF) múlt héten a Simicska Lajos tulajdonában álló Közgép Zrt. és a több önkormányzattal és az agrártárcával is szerődésben álló Provital Zrt.-nél helyszíni ellenőrzést tartott. A Provital üzemelteti a kozbeszerzes.com nevű weboldalt is, ahol a társaság elérhetőségén kívül semmilyen más információ nem található.

A Provital Zrt. vezérigazgatója, Panácz István kedden a hvg.hu-nak elküldött nyilatkozatában közölte: május 11-én "előre egyeztetett időpontban, egy a Társaságunk által Megbízottként képviselt Megbízó Európai Uniós forrásból is támogatott projektjével kapcsolatban" az OLAF munkatársai helyszíni ellenőrzést végeztek a cégnél.

A nyilatkozat szerint az OLAF adatokat kért és kapott a Provitaltól az ellenőrzés során. Arra, hogy az OLAF munkatársai melyik projekttel kapcsolatban kértek adatokat, Panácz István nem tért ki. Azt viszont leírta, hogy a Provital árbevétele "folyamatosan növekvő tendenciát mutat".

Hétfőn a Simicska Lajos tulajdonában álló Közgép Zrt. először nem akart nyilatkozni az ügyről, később azonban elismerte: a cégnél helyszíni vizsgálatot tartott az OLAF.

A Közgép kétségkívül a második Orbán-kormány kedvenc cége, a társaság – mint azt az Origo nemrég megírta – a tavalyi 55,6 milliárd forintos árbevétel mellett 2,9 milliárd forint osztalékot fizet idén a tulajdonosoknak. A cég árbevétele egyébként szépen emelkedik az utóbbi években: míg 2009-ben 43, 2010-ben 48 milliárdot értek el. Mindebben nagy szerepe van annak, hogy a Közgép, úgy tűnik, mindkét politikai oldal kedvence: a cég nyerte el a liberális városvezetés alatt a Margit híd felújítását például. Igazán azonban a kormányváltás után szaladt meg a Közgépnek: mint a Magyar Narancs kiszámolta, a választások óta azok a konzorciumok, amelyeknek a Közgép is tagja volt, 200 milliárd forintnyi megbízást nyertek el, köztük olyanokat is, mint a vasúti infrastruktúra-fejlesztés Záhony térségében 14,5 milliárd forintért.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Újabb gyomrost adnának a Huaweinek, de ez már az amerikai jogászoknak sem tetszik

Újabb gyomrost adnának a Huaweinek, de ez már az amerikai jogászoknak sem tetszik

Kerpel-Fronius Gábor: Nem hagyhatjuk azokra a politikát, akik eddig csinálták

Kerpel-Fronius Gábor: Nem hagyhatjuk azokra a politikát, akik eddig csinálták

Bagaméri is megirigyelné: villanyautó, amiből fagyit árulnak

Bagaméri is megirigyelné: villanyautó, amiből fagyit árulnak

A nap videója: kiparkolni sem mindig egyszerű, főleg egy helikopterrel

A nap videója: kiparkolni sem mindig egyszerű, főleg egy helikopterrel

A falusi csok még a nyaralók árait is felhajthatja

A falusi csok még a nyaralók árait is felhajthatja

Károly nem csak taxizott, lopni is szeretett

Károly nem csak taxizott, lopni is szeretett