A megállapodás aláírása előtt tartott sajtótájékoztatón Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatási államtitkára elmondta: a tárca különös figyelmet szentel annak, hogy a fejlődésükben akadályozott, hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között élő gyerekek is hozzájuthassanak magas színvonalú neveléshez, oktatáshoz. A kormányzati szándék az, hogy a fogyatékkal élő vagy más tekintetben különleges bánásmódot igénylő gyerekek integrálódjanak a társadalomba. Jelezte ugyanakkor, hogy bizonyos, súlyos esetekben a személyre szabott fejlesztés lehetősége jobban biztosított lehet külön intézményekben is. Elmondta, hogy 2010 óta tíz százalékkal csökkent a sajátos nevelési igényű gyermekeket elkülönített formában ellátó iskolák száma, jelenleg a sajátos nevelési igényű gyermekek 63 százaléka vesz részt integrált keretek között az iskolai oktatásban.
Az államtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy az együttes, integrált nevelés jó hatással van a fogyatékos gyerekek ép társaira is, akik hamar megtanulják, hogy az emberek sokfélék, és ennek köszönhetően sokkal inkább elfogadók, befogadók lesznek felnőtt korukban is. Kisari Károly, az együttműködést kezdeményező civil szervezet, a Down Egyesület elnöke elmondta: a "Mindenkinek becsengettek!" program célja az, hogy a fogyatékos gyerekek fejlesztését minél korábban megkezdjék, majd befogadó nevelési intézményeket találjanak nekik.
A 2009-ben indított program lényege, hogy fogyatékkal élő gyerekeket visznek be speciális intézményekből többségi iskolákba heti rendszerességgel, több hónapon keresztül. Elmondta, hogy a programban csaknem ötezer ép, kétszáz fogyatékkal élő gyerek és ötszáz pedagógus vett részt eddig, és a projekt már hat magyar, valamint két külföldi városban működik. Az együtt eltöltött idő alatt a gyerekek megismerhetik egymást, együtt dolgozhatnak, "kooperálhatnak". A program eredményeként már két olyan nyitott intézmény jött létre, amelynek ennek megfelelően alakították át a pedagógiai programját is.
A Down Egyesület elnöke közölte: céljuk az, hogy két éven belül legalább tíz nagyvárosban működjön a program, és ezekben legyen legalább egy olyan intézmény, amelyik nyitottá válik akár enyhe értelmi fogyatékkal élő, Down-szindrómás gyerekek előtt is. Kerékgyártó Sándor, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: abban akarnak szakmai szerepet vállalni, hogy minél több intézményben kialakuljanak az integrált nevelés, oktatás feltételei.