Eltűnhetnek a régi sárga BKV-villamosok

Lezárult egy korszak a fővárosi villamosközlekedésben: a BKV nagyobb tételben leselejtezné ipari csuklós villamosait – közölte az iho.hu közlekedési portál.

  • hvg.hu hvg.hu
Eltűnhetnek a régi sárga BKV-villamosok

A fővárosban már százhárom, hannoveri eredetű TW6000-es rója a síneket, kapacitásuk már a kiadandó járműmennyiség fölött van – írja az iho.hu.

A Ganz csuklósokra egyre kevesebb szükség van, a Száva kocsiszínben már csak néhány tartalékkocsi áll bevetésre készen, ha mégis valami probléma lenne az importkocsikkal. A csuklósok két hagyományos (2-es, 24-es) pesti vonalat leszámítva Budára, Kelenföld és Budafok kocsiszínbe koncentrálódnak, zömük félreállítva várja sorsát – tette hozzá a portál.

A BKV nyáron tizenöt öreg, a forgalomban már részt nem vevő Ganz csuklósát selejtezné le. A legidősebb példányok ebből a sorozatból a hatvanas évek végén készültek, a nullszéria 1967/68 fordulóján kezdte üzemét.

A hírek szerint ez a mostani selejtezés még csak az első hullám: amennyiben érvényes pályázatok érkeznek a nemrég kiírt villamostenderre, és sikerül a jelentkezők valamelyikével szerződést kötni, további tizenöt Ganz csuklós villamos állományból törlése várható.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.