szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha huzamosabb időre üzemszünetet kell elrendelni a naponta félmillió embert szállító metróvonalon, egész Budapest megbénul. Nincs is annyi pótlóbusz, amennyi felvenné ezt az utaskapacitást – figyelmeztetnek szakszervezeti források.

Ha most kezdik el felújítani a 3-as metrót, már az is késő – mondta a keddi Népszabadságnak Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Szerinte most is csak a karbantartóknak köszönhető a biztonságos üzemeltetés.

A vonal felújítása előkészítéssel együtt 6-7 évet vehet igénybe.

Bár a vonatokat füst- és tűzérzékelőkkel szerelték fel, és részben a síneket is kicserélik, a biztonságos működtetéshez ez kevés. A síneket korrodált aljzatra rakják le, ettől ingatag az egész. Könnyen adódhat olyan pálya- vagy váltóhiba a szakszervezetis szerint, ami miatt huzamosabb időre le kell állítani a szerelvényeket.

©

A vonal esetleges lezárása esetén egész Budapest megbénulhat. A metróvonalon naponta félmillió ember utazik. A szállításukhoz szükséges pótlóbuszok egyszerűen nem férnének el az utakon, egyébként meg nincs is annyi belőlük, amennyi kellene: 3000 darab. A helyzetet tovább súlyosbítaná, hogy a kisföldalatti legalább ilyen rossz állapotban van, ott is bekövetkezhet egy üzemszünet.

A Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint közlekedés rendszeres karbantartással ugyan fenntartható, de egyre többe kerül. A 35 éves járművek kétévente kötelező auditja kocsinként több tízmilliót kóstál, 200 kocsival számolva ez rengeteg pénz, a BKV idei költségvetéséből pedig már így is hiányzik 6-7 milliárd forint – mondta Jáger István.

A lap úgy tudja, hogy a hétvégén egy vezető brüsszeli tisztségviselő nyomatékosította: a budapesti közlekedési támogatások nem hagyhatók ki az EU-s fejlesztési tervekből. Igaz, a kormány egyelőre a vasútfejlesztésre és az autópálya-építésre költené az EU-s forrásokat.

Mint arról az Index értesülése alapján beszámoltunk, Lázár János előbb magához vonta a készülő budapesti közlekedési projekteket, majd le is állíttatta őket. A Közlekedési Operatív Program következő hétéves ciklusának pénzeiből így nem részesülhet a főváros. Tarlós Istvánnak a hírek szerint különösen a veszélyes 3-as metró felújításának elmaradása fáj. A lap fideszes forrásai Tarlós–Lázár-háborút sejtetnek a háttérben.

Lázár János péntek este azt mondta, a kormány garanciát vállalt arra még a választás előtt, hogy megtörténjen az elavult metróvonal felújítása.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Egyiptom: Musk téved, a piramisokat nem a földönkívüliek építették

Egyiptom: Musk téved, a piramisokat nem a földönkívüliek építették

100 km/órásnál is erősebb széllökéseket mértek a viharban

100 km/órásnál is erősebb széllökéseket mértek a viharban

Óriási konnektorok épülnek a kikötőkben, újabban azokra kötik rá a hajókat

Óriási konnektorok épülnek a kikötőkben, újabban azokra kötik rá a hajókat