24.hu: Büntetőeljárás indul a Keletiben kisiklott vonat ügyében
A balesetet csavartörés okozta, senki nem sérült meg, de két napra megbénult a vonatközlekedés.
hvg.hu
Büntetőeljárást indított a Budapesti Rendőr-főkapitányság a Keleti pályaudvarnál vasárnap este kisiklott InterCity ügyében – tudta meg a 24.hu. “A Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya a vasúti közlekedés veszélyeztetése bűntett gyanúja miatt, szakértők bevonásával folytat nyomozást” – közölte a lappal a BRFK kommunikációs osztálya.
Vasárnap este a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) kisiklott a Keleti pályaudvar közelében, akadályozva a főpályaudvar forgalmát – közölte a MÁV.
A hétfői sajtótájékozón Németh Réka, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese még arról beszélt: a váltó egyik alkatrésze tört el, de egyelőre nem tudják megmondani, ez kiváltó oka vagy éppen következménye a balesetnek. Most mindenesetre soron kívül vizsgálnak át minden váltószerkezetet.
Úgy tűnik, az utasok megszokták a vasúti közlekedéssel járó fennakadásokat, legalábbis ez derült ki hétfő délelőtt Rákoson. A külvárosi állomás fontos csomóponttá vált, miután a baleset miatt lezárt Keleti pályaudvarra igyekvők itt szállhatnak át a pótlóbuszokra. A beszámolók szerint reggel volt egy kis káosz, de délelőtt már olajozottan ment az átszállás.
Azóta kiderült, a csavartörés ok és nem következmény volt. A helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján megállapítható, hogy mindkét vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra. A egyik váltó csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére – írta csütörtöki közleményében a MÁV. Hozzátették, “az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított”.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.