Lázár adathalászattal és túlterheléssel vádolja azokat, akik a Holavonat.hu-t összerakták
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon azzal kapcsolatban, hogy önkéntesek készítettek egy vonatfigyelő oldalt.
HVG
„A politikai haszonért a magyar vasutat (és vasutasokat!) fikázó, fanatikus tisza-aktivisták és a fanatikus hobbivasutasok vonatfigyelő oldala a legveszélyesebb az utastájékoztatásra” – írta Lázár János hétfő esti Facebook-posztjában. Az építési és közlekedési miniszter arra reagált, hogy a leállított Vonatinfo helyére önkéntes fejlesztők hétfő reggelre összeraktak egy új portált Holavonat.hu néven, amin lehet követni, hol járnak éppen a vonatok.
Vigyázat❗️ Adathalász oldal❗️ A politikai haszonért a magyar vasutat (és vasutasokat!) fikázó, fanatikus tisza-aktivisták és a fanatikus hobbivasutasok vonatfigyelő oldala a legveszélyesebb az…
Lázár szerint adathalász robotokkal „a MÁV járatinformációs oldaláról, az Emmáról szedi össze (a felhasználási feltételek megsértésével lopja el) az információkat”. A miniszter szerint ezzel a MÁV utastájékoztatását nehezítik meg, vagy lehetetlenítik el. „Ha ez az adathalászat és túlterheléses támadás folytatódik, akkor tiszás hőbörgés ide, hobbivasutas dünnyögés oda, a MÁV informatikusai meg fogják védeni az igazi utastájékoztató rendszert” – írja.
Hiába voltak helyenként 45 percnél is hosszabb késések vasárnap este a balatoni vasútvonalon, a Mávinform Facebook-oldalán péntektől két napig napig nem jelent meg új bejegyzés.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.