Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hiába voltak helyenként 45 percnél is hosszabb késések vasárnap este a balatoni vasútvonalon, a Mávinform Facebook-oldalán péntektől két napig napig nem jelent meg új bejegyzés.
A hétvégi vasútközlekedés – beleértve a balatoni fővonalat – jelentős fennakadások nélkül, „az elmúlt évek főszezoni átlagának megfelelően vagy annál kedvezőbben alakult”, ezért nem jelent meg új bejegyzés a Mávinform Facebook-oldalán péntek estétől mintegy két napon át – árulta el megkeresésünkre a MÁV. A vasúti szolgáltató azt ugyanakkor elismerte, hogy előfordulhattak 20 percet meghaladó késések egy-egy kisebb műszaki hiba következtében.
Ilyen hiba volt például az, hogy ismét meghibásodott egy sorompó Tárnokon. Hasonló okból alakultak ki több órás késések a pünkösdi hétvége szombatján, a mostani hiba azonban csak 5-15 perces késéseket okozott a székesfehérvári vonalon a MÁV szerint. Hogy az egyes járatok ennél többet, akár 40-50 percet is késtek, az annak köszönhető, hogy a „korábbi egyedi késéshez adódott hozzá a sorompóhibából fakadó kisebb késés.” Azt is közölték, hogy a szakemberek 21 órára elhárították a hibát, így ezt követően folytatódhatott a menetrendszerű közlekedés, az utasoktól pedig elnézést kérnek.
Azzal kapcsolatban, hogy a Mávinform Facebook-oldalán miért nem jelentek meg új bejegyzések, a vasúttársaság közölte, hogy „a pénteki, káposztásmegyeri gázolás óta nem történt jelentős, sok vonatnak késést, járatlemondást okozó rendkívüli esemény a vasúthálózaton.”
„Utasaink a valósidejű késési értékeket, a forgalmi helyzettel kapcsolatos változásokat továbbra is elérik többek között az EMMA menetrendi tervezőben, a jegy.mav.hu oldalunkon, a MÁV és a MÁV+ mobilalkalmazásban, az állomási és a fedélzeti utastájékoztatási felületeken is. Emellett a nagyobb mértékű, több járatot érintő fennakadásokról, a pótlóbuszos átszállásokról, járatlemondásokról a MÁV-csoport honlapján és a MÁV app MÁVINFORM rovatában is tájékoztatást adunk” – árulta el kérdésünkre a cég, hogy hol követhetik nyomon az utasok a közlekedési információkat.
A Mávinform Facebook-oldalán végül megkeresésünket követően vasárnap késő este, éjfél előtt mintegy fél órával megjelent egy új bejegyzés, ebben a társaság összefoglalta a következő napok karbantartásból fakadó menetrendi változásait. A balatoni vonalat érintő vasárnap érintő késésekről azonban továbbra sem, ahogyan arról sem tettek közzé tájékoztatást, hogy ismét kényszerszünetet kellett tartania egy, a Balaton déli partjáról tartó vonatnak, amiért elromlott a WC – erről Vitézy Dávid írt Facebook-oldalán.
Egy tájékozódási forrástól már így is kénytelenek voltak elköszönni a közlekedők, a MÁV ugyanis szombaton lekapcsolta az évek óta működő vonatkövető rendszert, a Vonatinfót. Vitézy ezzel kapcsolatban arról írt, hogy szerinte Lázár János építési és közlekedési miniszter adott erre utasítást, a MÁV azonban tagadta ezt, szerintük az utastájékoztató térképek bővülése és egységesülése áll a háttérben. A megszüntetett oldal pótlására lelkes önkéntes fejlesztők ugyanakkor hétfő reggelre már össze is raktak egy új portált Holavonat.hu néven. Vitézy Dávid javaslatára hétfőn a Fővárosi Önkormányzat közlekedési szakbizottsága arról is döntött, hogy a BKK applikációja, a BudapestGO vegye át a Vonatinfó szerepét – az alkalmazásban a budapesti bérlettel elérhető járatok már most is követhetőek. Ehhez azonban először a MÁV-nak a BKK rendelkezésére kéne bocsátania a vonatkozó adatokat.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Bár nem minősül hivatalos vizsgálatnak a bankkal kapcsolatos hatósági érdeklődés, a folyamat akár komoly következményekkel is járhat.