A sikertelenség hét pontja
A sikerreceptekkel Dunát lehet rekeszteni, de kinek jutna eszébe útmutatót szerkeszteni a sikertelenséghez?! Bármilyen meglepő, de vannak ilyenek. Például Lucy Kellaway, a Financial Times riportere, akit viszont saját bevallása szerint Sydney Finkelstein, a London Business School egyik menedzsment professzorának könyve ihlette meg, amely a kifejezetten sikertelen emberek hét tulajdonságáról szól.
Kellaway kisasszony először is megállapítja, hogy bár a világ valaha volt egyik legsikeresebb könyve éppen a – legalább 10 millió példányban elkelt – Nagyon sikeres emberek hét tulajdonsága, mégis a sikertelen felebarátaink tanulmányozása sokkal több izgalmat ígér. Mivel pedig neki magának igen szép „készlete” van sikertelen barátokból és ismerősökből, könnyedén összegyűjtötte a saját hétpontos listáját a sikertelen emberekről. Hátulról előre haladva a következőképpen lehet eljutni a biztos sikertelenséghez.
7. Gyakorlatilag rossz vagy a munkádban.
Azt az esetet kivéve, ha tényleg kifejezetten használhatatlan vagy, az nem olyan nagy baj. Azokkal az emberekkel, akik nagyon képzetlenek ez gyakran megesik, míg másokkal ritkábban.
6. Túl sok időt pazarolni az internetes szörfözésre
Ha online játékokkal, sportoldalak nézegetésével vagy hasonlókkal órákat töltesz el minden nap, az nem biztos, hogy egészséges. Az internet böngészése az információszerzés miatt haszonnal is járhat, de a kontrollálatlan szörfözés előbb-utóbb visszaüt.
5. Lustaság
Az „úgysem tudom megcsinálni” attitűd nem számít előnynek egy munkahelyen.
4. Folyamatos kesergés vagy savanyúság
Azok az emberek akik állandóan nyavalyognak, szinte sohasem jutnak el sehová. Ez egy tyúk-tojás probléma. A kesergők ugyanis a bajaikat arra szokták visszavezetni, hogy nincsenek sikereik. De eközben persze a nyavalygás megakadályozza őket abban, hogy sikeressé váljanak. Lucy Kellaway gyanúja szerint más esetekben ez a viselkedés akár eredményt is hozhat.
3. Túl undoknak lenni
Ha éppen ellenkező tulajdonságokat hordozol, mint a körülötted lévő emberek, ha mindig hátat fordítasz nekik, ha önző vagy, akkor nehezen fogsz fellépni a karrier létra következő fokára. Persze időnként a pofátlanság beválik a karrierépítésben, de egyszerre népszerűtlennek lenni és alacsony beosztást elfoglalni, nem túl bíztató a jövőre nézve.
2. Túl kedvesnek lenni
Ez éppen az ellentettje az előző pontban leírtaknak. Az alacsonyabb régióban ezzel a viselkedéssel gyorsan emelkedhet a csillagod. De aztán feljebb jutva a kedvesség egyre inkább hendikeppé válik. A kedves embereknek ugyanis nem fogadnak szót, azt mondják mosolyogva róluk: „Á, ez csak egy rendes pasas!” És egy percig sem tartanak tőle.
1. Az ambíció hiánya
Az ambíció hiánya nem véletlenül áll első helyen a sikertelenségi tényezők között. Ha ugyanis nem akarsz sikeres lenni, nem is leszel az.
Minden bizonnyal lehetne más sikertelenségi tényezőket is felsorolni, hiszen ez is csak egy puzzle, amelyet mindenki saját maga rakosgat össze a dolgos hétköznapokon. De, ha már a bevezetőben szóba került Finkelstein professzor, az ő hetes listája is álljon itt, hátha valakinek nagyobb segíytséget nyújt saját sikertelensége ki- vagy feldolgozásában.
1. Látni magad, amint uralod a vállalatot.
2. Olyan dolgokat elfogadni a vállalatnál, amiről nem világos, hogy hol számodra hol az eleje és hol a vége.
3. Azt gondolni, hogy az összes választ ismered.
4. Kicsinálni mindazokat, akik nem állnak 100 százalékig mögötted.
5. A cégimázs megszállottjának lenni.
6. Alábecsülni az akadályokat.
7. A múltban kidolgozott dolgokra támaszkodni.
Tekintettel a 7. pontra, tán e múltban kidolgozott felsorolás sem biztos, hogy megfelelő fogódzót jelent.
7. Gyakorlatilag rossz vagy a munkádban.
Azt az esetet kivéve, ha tényleg kifejezetten használhatatlan vagy, az nem olyan nagy baj. Azokkal az emberekkel, akik nagyon képzetlenek ez gyakran megesik, míg másokkal ritkábban.
6. Túl sok időt pazarolni az internetes szörfözésre
Ha online játékokkal, sportoldalak nézegetésével vagy hasonlókkal órákat töltesz el minden nap, az nem biztos, hogy egészséges. Az internet böngészése az információszerzés miatt haszonnal is járhat, de a kontrollálatlan szörfözés előbb-utóbb visszaüt.
5. Lustaság
Az „úgysem tudom megcsinálni” attitűd nem számít előnynek egy munkahelyen.
4. Folyamatos kesergés vagy savanyúság
Azok az emberek akik állandóan nyavalyognak, szinte sohasem jutnak el sehová. Ez egy tyúk-tojás probléma. A kesergők ugyanis a bajaikat arra szokták visszavezetni, hogy nincsenek sikereik. De eközben persze a nyavalygás megakadályozza őket abban, hogy sikeressé váljanak. Lucy Kellaway gyanúja szerint más esetekben ez a viselkedés akár eredményt is hozhat.
3. Túl undoknak lenni
Ha éppen ellenkező tulajdonságokat hordozol, mint a körülötted lévő emberek, ha mindig hátat fordítasz nekik, ha önző vagy, akkor nehezen fogsz fellépni a karrier létra következő fokára. Persze időnként a pofátlanság beválik a karrierépítésben, de egyszerre népszerűtlennek lenni és alacsony beosztást elfoglalni, nem túl bíztató a jövőre nézve.
2. Túl kedvesnek lenni
Ez éppen az ellentettje az előző pontban leírtaknak. Az alacsonyabb régióban ezzel a viselkedéssel gyorsan emelkedhet a csillagod. De aztán feljebb jutva a kedvesség egyre inkább hendikeppé válik. A kedves embereknek ugyanis nem fogadnak szót, azt mondják mosolyogva róluk: „Á, ez csak egy rendes pasas!” És egy percig sem tartanak tőle.
1. Az ambíció hiánya
Az ambíció hiánya nem véletlenül áll első helyen a sikertelenségi tényezők között. Ha ugyanis nem akarsz sikeres lenni, nem is leszel az.
Minden bizonnyal lehetne más sikertelenségi tényezőket is felsorolni, hiszen ez is csak egy puzzle, amelyet mindenki saját maga rakosgat össze a dolgos hétköznapokon. De, ha már a bevezetőben szóba került Finkelstein professzor, az ő hetes listája is álljon itt, hátha valakinek nagyobb segíytséget nyújt saját sikertelensége ki- vagy feldolgozásában.
1. Látni magad, amint uralod a vállalatot.
2. Olyan dolgokat elfogadni a vállalatnál, amiről nem világos, hogy hol számodra hol az eleje és hol a vége.
3. Azt gondolni, hogy az összes választ ismered.
4. Kicsinálni mindazokat, akik nem állnak 100 százalékig mögötted.
5. A cégimázs megszállottjának lenni.
6. Alábecsülni az akadályokat.
7. A múltban kidolgozott dolgokra támaszkodni.
Tekintettel a 7. pontra, tán e múltban kidolgozott felsorolás sem biztos, hogy megfelelő fogódzót jelent.