Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A 15 és 29 év közti magyarok 87 százaléka szerint elterjedt az országban a korrupció.","shortLead":"A 15 és 29 év közti magyarok 87 százaléka szerint elterjedt az országban a korrupció.","id":"20250416_integritas-hatosag-fiatalok-korrupcio-kenopenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"0b0858d7-730e-4e47-822c-8629a690b75b","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_integritas-hatosag-fiatalok-korrupcio-kenopenz","timestamp":"2025. április. 16. 10:27","title":"A magyar fiatalok szerint szerint az idősebbek szoktak kenőpénzt adni, de ők nem akarnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az ország 15 legfontosabb vasútvonala közül 4-ben jött össze 90 százalék fölötti pontossági arány.","shortLead":"Az ország 15 legfontosabb vasútvonala közül 4-ben jött össze 90 százalék fölötti pontossági arány.","id":"20250416_Vonat-vasut-mav-keses-marcius-pontossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2.jpg","index":0,"item":"02c5b870-7b6f-449f-ab51-2de4859e719e","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_Vonat-vasut-mav-keses-marcius-pontossag","timestamp":"2025. április. 16. 11:03","title":"Volt olyan vasútvonal, ahol a vonatok 45 százaléka késett márciusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Korábban tagadta a jegybankelnök fia, hogy köze lenne a lakáshoz. ","shortLead":"Korábban tagadta a jegybankelnök fia, hogy köze lenne a lakáshoz. ","id":"20250415_Kozel-3-milliardert-arulhatja-Matolcsy-a-dubaji-luxuslakasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"1ac9076b-538f-4ccd-a22d-90cf4bc6b600","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250415_Kozel-3-milliardert-arulhatja-Matolcsy-a-dubaji-luxuslakasat","timestamp":"2025. április. 15. 12:33","title":"Matolcsy Ádám 2,9 milliárdért árulja a dubaji luxuslakását – állítja Hadházy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee432c6b-eb6e-43ba-bb75-b80d76a7de9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ausztrál kutatók felmérése azt mutatja, hogy már napi 5 perc mozgás is segít egészségesebb és erőteljesebb életet élni. Mutatjuk, milyen gyakorlatokat érdemes végezni.","shortLead":"Ausztrál kutatók felmérése azt mutatja, hogy már napi 5 perc mozgás is segít egészségesebb és erőteljesebb életet élni...","id":"20250416_testmozgas-egeszseg-kutatas-eronlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee432c6b-eb6e-43ba-bb75-b80d76a7de9b.jpg","index":0,"item":"45330789-75c7-4ce7-8114-190d0331fcb5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_testmozgas-egeszseg-kutatas-eronlet","timestamp":"2025. április. 16. 20:03","title":"Próbálja ki: csinálja ezeket a gyakorlatokat naponta 5 percig, az eredményt meg fogja érezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az unoka eladta mamája mikrohullámú sütőjét, főzőlapját, a gáztűzhelyeket, bútorokat, csaptelepeket és villanykapcsolókat is, de még az önkormányzat bokrait is ellopta. ","shortLead":"Az unoka eladta mamája mikrohullámú sütőjét, főzőlapját, a gáztűzhelyeket, bútorokat, csaptelepeket és...","id":"20250415_Eluzte-a-nagyanyjat-egy-salgotarjani-ferfi-majd-aprankent-eladogatta-az-egesz-hazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"c2641ea7-045e-4a34-adc3-ef525793cd45","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Eluzte-a-nagyanyjat-egy-salgotarjani-ferfi-majd-aprankent-eladogatta-az-egesz-hazat","timestamp":"2025. április. 15. 12:20","title":"Elűzte a nagyanyját egy salgótarjáni férfi, majd apránként eladogatta az egész házát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ef540f2-1444-4005-bcce-e943dd6d7f59","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jelentős felmelegedés előzi meg a Hans nevű ciklont.","shortLead":"Jelentős felmelegedés előzi meg a Hans nevű ciklont.","id":"20250415_idojaras-elorejelzes-felmelegedes-ciklon-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ef540f2-1444-4005-bcce-e943dd6d7f59.jpg","index":0,"item":"05432897-bbcd-46aa-bce6-b4148844e8f0","keywords":null,"link":"/elet/20250415_idojaras-elorejelzes-felmelegedes-ciklon-hungaromet","timestamp":"2025. április. 15. 11:59","title":"Akár 30 fok is lehet a hét közepén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f07a274e-bf88-4619-be1b-1f55d83b8be1","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Az 1998-as Vad dolgok egyik jelenetét vették fel, ezt szakította meg a nem mindennapi közjáték. ","shortLead":"Az 1998-as Vad dolgok egyik jelenetét vették fel, ezt szakította meg a nem mindennapi közjáték. ","id":"20250416_Kevin-Bacon-film-forgatas-mocsar-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f07a274e-bf88-4619-be1b-1f55d83b8be1.jpg","index":0,"item":"3277c239-0dc2-4d30-9c30-3ce657fbb711","keywords":null,"link":"/kultura/20250416_Kevin-Bacon-film-forgatas-mocsar-holttest","timestamp":"2025. április. 16. 11:56","title":"Azért állt le egy Kevin Bacon-film forgatása, mert holttestet találtak a mocsárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d911aaa5-8d1e-40b4-b912-d54cec45b22c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A sussexi hercegné egykor azt hangoztatta, hogy nem fogja tálcán felkínálni a gyerekeit a nyilvánosságnak. Most pénzt próbál csinálni belőlük.","shortLead":"A sussexi hercegné egykor azt hangoztatta, hogy nem fogja tálcán felkínálni a gyerekeit a nyilvánosságnak. Most pénzt...","id":"20250415_meghan-markle-archie-lili-instagram-jutalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d911aaa5-8d1e-40b4-b912-d54cec45b22c.jpg","index":0,"item":"5878abe9-00fe-4c4d-9b21-1369e7d83060","keywords":null,"link":"/elet/20250415_meghan-markle-archie-lili-instagram-jutalek","timestamp":"2025. április. 15. 13:26","title":"Meghan Markle egy kicsit még mélyebbre süllyedt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A leggyakoribb típushibák a direkt marketingben 3.rész
Tetszett a cikk?
Amíg a kisvállalatok többsége sajtóhirdetéssel és hideghívásokkal próbál új vevőkre szert tenni, mások rátaláltak a direct mail-re. Vevőszerzéshez azonban célszerű megválni jó néhány rossz direkt marketing, azaz DM beidegződéstől. Hogy pontosan mik is ezek, kiderül az alábbi írásból!
A cikksorozat első részében összeszedte azt a tíz dolgot, amit a DM-ről tudni kell, a következő részből kiderült, hogy a cégek mire használják ezt a marketingeszközt. Most rávilágítunk a leggyakoribb típushibákra, illetve tippeket adunk ahhoz, hogy miként lehet vevőszerzésre használni a direkt marketinget.
Különös dilemmába futott bele egy kis miskolci vállalat, akinek a piacát évek óta támadta egy „multi”: az új fejlesztésüket szerették volna világgá kürtölni, de tudták, hogy minél hamarabb értesül erről a konkurencia, annál rövidebb lesz a stratégiai előnyük. Így a DM-hez fordultak, és képesek voltak hosszú hetekig reklámozni „fű alatt”, valamint terv felett teljesítenük az eladásból, miközben a konkurenciának fogalma sem volt sem az új termékről, sem erről a titkos akcióról.
Ehhez ennek a kis cégnek el kellett szakadnia pár olyan tipikus DM hibától, amit nap mint nap látunk. Ezek a hibák annyira gyakoriak, hogy a legtöbb kisvállalat eleve elzárkózik a DM-től - pedig azok számára, akik tudják használni, ez a legjobb marketing eszköz, költség és eredmények szempontjából egyaránt.
Három különböző sikerstratégia vevőszerzéshez (Oldaltörés)
1. sikerstratégia: Minőségi címlistát szerezni
Akármilyen jó a direct mailben szereplő ajánlat, vagy hipnotikus a levél szövege, bomba az ár, és káprázatos a design - mindez semmit sem ér, ha nem a célcsoporthoz jut el az üzenet. A legfontosabb sikertényező a címlista.
Katalin, egy nemrég indult vállalkozás vezetője egy holland fejlesztésű szoftvert kezdett el árusítani, amely kifejezetten értékesítők számára kínál idő-menedzselési segítséget. Katalin vásárolhatott volna egy adatbázist és kiválaszthatott volna olyan iparágakat, cégeket, akik valószínűleg sok értékesítővel dolgoznak belőle. Ehelyett azonban megkeresett egy értékesítők tréningjével foglalkozó céget, akiknek ingyen felkínálta a szoftvert, valamint az eladások utáni jutalékot, ha a meglévő vevőiknek elküldik Katalin DM-jét.
Így a címzettek már egy meglévő partnerük levelét kapták meg - amit sokkal nagyobb arányban bontottak ki és olvastak el - valamint Katalin egyből egy „kölcsönzött bizalmat” kapott, így kevesebb szkepticizmussal fordultak az ajánlata, a terméke iránt. Az eredmény: annyi megrendelés született, ami egy bő fél évre elegendő bevételt és munkát jelentett egy induló vállalkozásnak.
2. sikerstratégia: Figyelemfelkeltő címsort írni
A jó DM-hez meg kell tanulni címsort írni. Egy DM sem kezdődhet rosszabbul, mint ezen a szokásos, unalmas, láthatóan nem perszonalizált módon, mint a „Tisztelt Hölgyem / Uram!” megszólítással.
Tehát ha mondjuk a céged könyvelési szolgáltatásokat kínál ügyvédi irodáknak, akkor célszerű ilyen címsorral kezdeni egy levelet: „Amikor nincs fellebbezés: a 10 legnagyobb pénzügyi hiba, amit egy ügyvédi iroda elkövethet!”
3. sikerstratégia: Soha ne küldj ki csak egyetlen levelet: mindig sorozatban gondolkodj!
A DM átlagos eredménye 1 százalék alatt van, eszerint több mint 100 levélből születik egy megrendelés. A legtöbb cég tehát szépen, fegyelmezetten kiszámolja, hogy hány megrendelést vár el a DM kampánytól, azt megszorozza 100-al, és körülbelül megkapja azt is, hogy hány levelet kell kiküldenie. A levél kimegy, a megrendelések bejönnek, a kampány pedig véget ér. Kivéve, ha egy ügyes DM-es menedzseli a kampányt!
Egy érdekes statisztika szerint ha egy DM-et másodszor is kiküldesz teljesen változatlan formában, ugyanannak a címlistának, akkor átlagosan az első kiküldés eredményeinek a felét fogja hozni a második kiküldés. Ennek ellenére szinte senki nem küld ki egy második levelet.
Van olyan cég, akinek 8 levélből áll a DM sorozata, amit időről időre kiküld egy újabb városban, egy újabb keresztmarketing partner címlistájára, s ezzel maximalizálja a „merítést” az adott címlistából.
Az első 3 elem egy-egy képeslap, amelynek a célja felpiszkálni a célközönség érdeklődését. Utána jön egy több oldalas DM, amiben már minden információ szerepel, ami a vevő számára a döntéshez szükséges. Ha nem rendel, akkor utána ugyanannak a DM-nek egy kicsit átalakított változata következik. Vagyis más címsorral, kicsit átrendezett bekezdésekkel, de az ajánlat ugyanaz. Utána kiküldik CD-n, amin egy jó hangú színész felolvassa az előző DM-et. A végén jönnek a barátságosan figyelmeztető értesítések, hogy az ajánlat határideje hamarosan lejár. Minden egyes kiküldés újabb és újabb vevőket szerez: olyan vevőket, akik sosem vásároltak volna, ha ez a cég megelégszik egyetlen DM-mel, mint a legtöbben.
Ha legközelebb DM kampányba kezdesz, erre a három dologra figyelj a legjobban:
1) minőségi listára menjen ki a DM 2) nyiss egy olyan címsorral, ami azonnal megfogja az olvasó érdeklődését, és amely motiválja a továbbolvasásra 3) soha ne küldj ki csak egyetlen levelet: mindig sorozatban gondolkodj
A cikksorozat negyedig részében megnézzük: milyen szövegírási trükkökkel teheted eredményesebbé a következő DM kampányodat.
Mivel magyarázható, hogy egyes direktmarketing-kampányok tucatjával hozzák az új vevőket, míg mások csak pénzkidobást eredményeznek? Új cikk-sorozatunkban körbejárjuk, hogy mi az a tíz legfontosabb, ám mégis kézzel-fogható tényező, amely sok-sok százalékot javíthat a következő DM -kampány eredményén.
A Fidesz "Nemzeti Petícióját" alátámasztó aláírásgyűjtő kampány kedden beindult, miután az adatvédelmi biztostól hétfőn zöld utat kapott. Az akció egyik célja a választók politikai profiljának megrajzolása, hogy a közelgő európai választásokra direkt marketinggel gyúrhassák meg őket.
Mire és hogyan használják kis- és középvállalatok a reklámleveleket, és miért hiba kihagyni ezt a marketing eszközt? A Marketing Commando felméréséből kiderül.