Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c819175f-369d-42e9-a235-02cfc47dd4b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.","shortLead":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.","id":"20250310_vitezy-david-karacsony-gergely-fopolgarmester-szell-kalman-ter-padok-csere-karbantartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c819175f-369d-42e9-a235-02cfc47dd4b3.jpg","index":0,"item":"b19dcf70-2e72-43ba-b2f6-8d9511141fde","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_vitezy-david-karacsony-gergely-fopolgarmester-szell-kalman-ter-padok-csere-karbantartas","timestamp":"2025. március. 10. 10:24","title":"Vitézy: A fővárosi cégek vezetőinek prémiumaira, új autóira mindig jut pénz, a Széll Kálmán tér padjainak cseréjére meg nincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ae5eae-c8ec-4f1c-a839-beb7d34f2949","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.","shortLead":"Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok...","id":"20250309_Gazvezetekeken-atkuszva-tamadtak-hatba-az-ukranokat-az-oroszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ae5eae-c8ec-4f1c-a839-beb7d34f2949.jpg","index":0,"item":"0fe7a171-740d-4e8c-aa0c-4bae14612852","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_Gazvezetekeken-atkuszva-tamadtak-hatba-az-ukranokat-az-oroszok","timestamp":"2025. március. 09. 17:58","title":"Videón: gázvezetékeken átkúszva támadták hátba az ukránokat az oroszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera is rögzítette.","shortLead":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera...","id":"20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4.jpg","index":0,"item":"9125014c-3b3c-4814-bd8e-45eebe8aa223","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","timestamp":"2025. március. 09. 11:59","title":"Elütötte a vonat, mégis kimászott alóla – videó csak erős idegzetűeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f635bb1f-177a-4124-91dd-44df9d9440ef","c_author":"HVG","category":"360","description":"Tovább maradnak egészségesek, de tovább is élhetnek azok, akik hosszabb távon, akár évtizedeken át ugyanahhoz az orvoshoz (értsd: háziorvoshoz) járnak – erre hívja fel a figyelmet tudományos cikkében egy gerontológusprofesszor.","shortLead":"Tovább maradnak egészségesek, de tovább is élhetnek azok, akik hosszabb távon, akár évtizedeken át ugyanahhoz...","id":"20250310_hvg-haziorvosvalasztas-elettartam-egeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f635bb1f-177a-4124-91dd-44df9d9440ef.jpg","index":0,"item":"35de5ff9-0941-4123-9ef3-c63725537107","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-haziorvosvalasztas-elettartam-egeszseg","timestamp":"2025. március. 10. 16:00","title":"Tovább élhetnek, akik sokáig ugyanahhoz a háziorvoshoz járnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a288e0c5-211b-4288-9202-29a3e7e03d72","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"18-as kerekekkel és extráktól mentes utastérrel így mutat az Audi napokban leleplezett új kombija.","shortLead":"18-as kerekekkel és extráktól mentes utastérrel így mutat az Audi napokban leleplezett új kombija.","id":"20250310_felre-a-puccparadeval-igy-fest-az-uj-audi-a6-avant-fapadosan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a288e0c5-211b-4288-9202-29a3e7e03d72.jpg","index":0,"item":"62ff4585-81fa-48e9-8360-c2b68652eb90","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_felre-a-puccparadeval-igy-fest-az-uj-audi-a6-avant-fapadosan","timestamp":"2025. március. 10. 08:41","title":"Félre a puccparádéval, így fest az új Audi A6 fapadosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00787163-7716-4636-b859-c2c518e9fd04","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint érdemes lenne a tudománykommunikációban felhasználni a humort, az ugyanis segíthet könnyebben befogadhatóvá tenni az információkat.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint érdemes lenne a tudománykommunikációban felhasználni a humort, az ugyanis segíthet könnyebben...","id":"20250310_tudomanykommunikacio-vicc-humor-informacio-befogadasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00787163-7716-4636-b859-c2c518e9fd04.jpg","index":0,"item":"89be75c2-3bc2-4d36-aaea-642aedca0a91","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_tudomanykommunikacio-vicc-humor-informacio-befogadasa","timestamp":"2025. március. 10. 17:03","title":"És azt ismeri, hogy két tudós viccel? A jövőben gyakrabban találkozhat vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c132ff6-4fe5-4b19-b9a6-2b4c803a8656","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Szombaton érkezett meg a karib-tengeri szigetre, 75 napos szóló evezés után.","shortLead":"Szombaton érkezett meg a karib-tengeri szigetre, 75 napos szóló evezés után.","id":"20250309_rakonczay-gabor-ocean-atevezes-kenuzas-extrem-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c132ff6-4fe5-4b19-b9a6-2b4c803a8656.jpg","index":0,"item":"99d6715d-ed01-4fbf-a214-6be4cdb674b2","keywords":null,"link":"/sport/20250309_rakonczay-gabor-ocean-atevezes-kenuzas-extrem-sport","timestamp":"2025. március. 09. 09:32","title":"Utoljára evezte át az óceánt Rakonczay Gábor: befutott Antiguára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d.jpg","index":0,"item":"91638ba6-b984-425a-b595-b3f13d53bc1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","timestamp":"2025. március. 09. 12:00","title":"Ez történt: Térerő nélkül is átment az SMS, újít a Telekom Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A leggyakoribb típushibák a direkt marketingben 3.rész
Tetszett a cikk?
Amíg a kisvállalatok többsége sajtóhirdetéssel és hideghívásokkal próbál új vevőkre szert tenni, mások rátaláltak a direct mail-re. Vevőszerzéshez azonban célszerű megválni jó néhány rossz direkt marketing, azaz DM beidegződéstől. Hogy pontosan mik is ezek, kiderül az alábbi írásból!
A cikksorozat első részében összeszedte azt a tíz dolgot, amit a DM-ről tudni kell, a következő részből kiderült, hogy a cégek mire használják ezt a marketingeszközt. Most rávilágítunk a leggyakoribb típushibákra, illetve tippeket adunk ahhoz, hogy miként lehet vevőszerzésre használni a direkt marketinget.
Különös dilemmába futott bele egy kis miskolci vállalat, akinek a piacát évek óta támadta egy „multi”: az új fejlesztésüket szerették volna világgá kürtölni, de tudták, hogy minél hamarabb értesül erről a konkurencia, annál rövidebb lesz a stratégiai előnyük. Így a DM-hez fordultak, és képesek voltak hosszú hetekig reklámozni „fű alatt”, valamint terv felett teljesítenük az eladásból, miközben a konkurenciának fogalma sem volt sem az új termékről, sem erről a titkos akcióról.
Ehhez ennek a kis cégnek el kellett szakadnia pár olyan tipikus DM hibától, amit nap mint nap látunk. Ezek a hibák annyira gyakoriak, hogy a legtöbb kisvállalat eleve elzárkózik a DM-től - pedig azok számára, akik tudják használni, ez a legjobb marketing eszköz, költség és eredmények szempontjából egyaránt.
Három különböző sikerstratégia vevőszerzéshez (Oldaltörés)
1. sikerstratégia: Minőségi címlistát szerezni
Akármilyen jó a direct mailben szereplő ajánlat, vagy hipnotikus a levél szövege, bomba az ár, és káprázatos a design - mindez semmit sem ér, ha nem a célcsoporthoz jut el az üzenet. A legfontosabb sikertényező a címlista.
Katalin, egy nemrég indult vállalkozás vezetője egy holland fejlesztésű szoftvert kezdett el árusítani, amely kifejezetten értékesítők számára kínál idő-menedzselési segítséget. Katalin vásárolhatott volna egy adatbázist és kiválaszthatott volna olyan iparágakat, cégeket, akik valószínűleg sok értékesítővel dolgoznak belőle. Ehelyett azonban megkeresett egy értékesítők tréningjével foglalkozó céget, akiknek ingyen felkínálta a szoftvert, valamint az eladások utáni jutalékot, ha a meglévő vevőiknek elküldik Katalin DM-jét.
Így a címzettek már egy meglévő partnerük levelét kapták meg - amit sokkal nagyobb arányban bontottak ki és olvastak el - valamint Katalin egyből egy „kölcsönzött bizalmat” kapott, így kevesebb szkepticizmussal fordultak az ajánlata, a terméke iránt. Az eredmény: annyi megrendelés született, ami egy bő fél évre elegendő bevételt és munkát jelentett egy induló vállalkozásnak.
2. sikerstratégia: Figyelemfelkeltő címsort írni
A jó DM-hez meg kell tanulni címsort írni. Egy DM sem kezdődhet rosszabbul, mint ezen a szokásos, unalmas, láthatóan nem perszonalizált módon, mint a „Tisztelt Hölgyem / Uram!” megszólítással.
Tehát ha mondjuk a céged könyvelési szolgáltatásokat kínál ügyvédi irodáknak, akkor célszerű ilyen címsorral kezdeni egy levelet: „Amikor nincs fellebbezés: a 10 legnagyobb pénzügyi hiba, amit egy ügyvédi iroda elkövethet!”
3. sikerstratégia: Soha ne küldj ki csak egyetlen levelet: mindig sorozatban gondolkodj!
A DM átlagos eredménye 1 százalék alatt van, eszerint több mint 100 levélből születik egy megrendelés. A legtöbb cég tehát szépen, fegyelmezetten kiszámolja, hogy hány megrendelést vár el a DM kampánytól, azt megszorozza 100-al, és körülbelül megkapja azt is, hogy hány levelet kell kiküldenie. A levél kimegy, a megrendelések bejönnek, a kampány pedig véget ér. Kivéve, ha egy ügyes DM-es menedzseli a kampányt!
Egy érdekes statisztika szerint ha egy DM-et másodszor is kiküldesz teljesen változatlan formában, ugyanannak a címlistának, akkor átlagosan az első kiküldés eredményeinek a felét fogja hozni a második kiküldés. Ennek ellenére szinte senki nem küld ki egy második levelet.
Van olyan cég, akinek 8 levélből áll a DM sorozata, amit időről időre kiküld egy újabb városban, egy újabb keresztmarketing partner címlistájára, s ezzel maximalizálja a „merítést” az adott címlistából.
Az első 3 elem egy-egy képeslap, amelynek a célja felpiszkálni a célközönség érdeklődését. Utána jön egy több oldalas DM, amiben már minden információ szerepel, ami a vevő számára a döntéshez szükséges. Ha nem rendel, akkor utána ugyanannak a DM-nek egy kicsit átalakított változata következik. Vagyis más címsorral, kicsit átrendezett bekezdésekkel, de az ajánlat ugyanaz. Utána kiküldik CD-n, amin egy jó hangú színész felolvassa az előző DM-et. A végén jönnek a barátságosan figyelmeztető értesítések, hogy az ajánlat határideje hamarosan lejár. Minden egyes kiküldés újabb és újabb vevőket szerez: olyan vevőket, akik sosem vásároltak volna, ha ez a cég megelégszik egyetlen DM-mel, mint a legtöbben.
Ha legközelebb DM kampányba kezdesz, erre a három dologra figyelj a legjobban:
1) minőségi listára menjen ki a DM 2) nyiss egy olyan címsorral, ami azonnal megfogja az olvasó érdeklődését, és amely motiválja a továbbolvasásra 3) soha ne küldj ki csak egyetlen levelet: mindig sorozatban gondolkodj
A cikksorozat negyedig részében megnézzük: milyen szövegírási trükkökkel teheted eredményesebbé a következő DM kampányodat.
Mivel magyarázható, hogy egyes direktmarketing-kampányok tucatjával hozzák az új vevőket, míg mások csak pénzkidobást eredményeznek? Új cikk-sorozatunkban körbejárjuk, hogy mi az a tíz legfontosabb, ám mégis kézzel-fogható tényező, amely sok-sok százalékot javíthat a következő DM -kampány eredményén.
A Fidesz "Nemzeti Petícióját" alátámasztó aláírásgyűjtő kampány kedden beindult, miután az adatvédelmi biztostól hétfőn zöld utat kapott. Az akció egyik célja a választók politikai profiljának megrajzolása, hogy a közelgő európai választásokra direkt marketinggel gyúrhassák meg őket.
Mire és hogyan használják kis- és középvállalatok a reklámleveleket, és miért hiba kihagyni ezt a marketing eszközt? A Marketing Commando felméréséből kiderül.