szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen névadó márkája 2010 első kilenc hónapját 1,55 milliárd eurós EBIT-tel zárta, ez a tétel egy évvel...

A Volkswagen névadó márkája 2010 első kilenc hónapját 1,55 milliárd eurós EBIT-tel zárta, ez a tétel egy évvel korábban „mindössze” 225 millió euró volt. Az árbevétel 24 százalékkal, 58,9 milliárd euróra emelkedett.

A legnagyobb európai autógyártó már október 22-én bejelentette, hogy csoportszintű árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 20 százalékkal, 92,5 milliárd euróra emelkedett az első kilenc hónapban, az adózott eredmény pedig több mint hatszorosára, négymilliárd euróra nőtt.

A 2009 óta a Volkswagen legnagyobb piacának számító Kínában a kilenc havi üzemi eredmény az egy évvel korábbi több mint kétszeresére, 1,32 milliárd euróra emelkedett. Az autógyártó Kínában hatmilliárd euró értékben fejleszt, hogy a 2009 évi 1,4 millió után 3 millióra növelje a távol-keleti országban gyártott VW-k számát.

Skoda: háromszoros profitnövekedés

A Volkswagen cseh leánya, a Skoda a január-szeptemberi időszakot az egy évvel korábbi közel háromszorosának megfelelő, 6,06 milliárd koronás (339,6 millió dolláros) adózott eredménnyel zárta; az árbevétel 16,3 százalékkal, 160,1 milliárd koronára nőtt.

A Mlada Boleslav-i központú társaság gyáraiból az év első kilenc hónapjában 569 ezer Skoda gördült ki, 12,8 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!