Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Több mint két és fél milliárdos nyereséggel zárta a 2011-es évet a GYSEV Zrt., a társaság csoportszinten 2,624 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el – közölte a vasúttársaság.
"A GYSEV a nyereséget fejlesztésekre, uniós pályázatok önrészére, valamint a cégcsoporton belüli tőkeszerkezet optimalizálására fordíthatja" – idézi a turizmusonline.hu az előző héten tartott éves rendes közgyűlésen elfogadott éves beszámolót. A GYSEV összevont mérlegfőösszege 77 milliárdról 98 milliárd forintra emelkedett, szolgáltatásaikat az előző évinél 11,36 százalékkal több, 3,526 millió utas vette igénybe. Az osztrák területen hasonló növekedést mutat a személyszállítás és 2012 első negyedévében a dinamikus növekedés tovább folytatódik.
Tavaly a GYSEV csoport összes egysége eredményt termelt, ugyanakkor a tetemes nyereség közel 60 százalékát – a rendkívül nehéz üzletági környezet ellenére és Európában egyedülálló módon – az osztrák és magyar területen is működő cargo vállalatok termelték meg” - mondta Skála János gazdálkodásért is felelős általános vezérigazgató-helyettes. A vasúttársaság a 2011 évi eredményei után Magyarországon 458 millió forint, Ausztriában 780 ezer euró (mintegy 230 millió forint)társasági adót fizetett. Helyi adó kötelezettségei az érintett önkormányzatoknál a 2011 éves tevékenység után 336 millió forintot tettek ki – közölte Skála János.
Az eredményből olyan eszközök beszerzését tervezik, amelyek a piacképesség növelését és fejlődését biztosítását szolgálják, valamint ebből több, már elnyert és folyamatban lévő uniós projekt önrészét is biztosítani fogják. Kiemelt szerepet kap a tavaly átvett vonalak villamosítása, amire már benyújtotta pályázatát a vasúttársaság.
„Több, kimondottan nagyszabású beruházásunk is volt tavaly: az új szakaszokra 11 darab használt, de kitűnő állapotban lévő Jenbacher motorvonatot vásároltunk, vasúti kocsi felújítási programba kezdtünk, állomásokat újítottunk fel, wifi-szolgáltatást építettünk ki várótermekben és intercityken. Emellett tavaly zárult a 48,6 milliárd forintos Sopron-Szombathely-Szentgotthárd nagyprojekt pályafelújítási szakasza. Ezek a beruházások rengeteg forrást igényeltek, mégis sikerült komoly eredménnyel zárni a tavalyi évet” – mondta Dávid Ilona, a vasúttársaság elnöke.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.