Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Több marketingvezető érzi bizonytalannak tudását a Big Data és a közösségi média üzleti technológiáival kapcsolatban, mint két évvel ezelőtt, miközben a fogyasztók lassan a vállalat stratégiai ügyeiben is átveszik az irányítást. Többek között ez derült ki az IBM négyezer topmenedzser véleményét feltáró friss felméréséből.
Úgy tűnik a marketingvezetők egyre elveszettebbnek érzik magukat a digitális dzsungelben – derül ki az IBM felméréséből, amelynek során hetven ország húsz iparágának négyezer topmenedzserét kérdezték meg, hogyan látják cégük jövőjét, a fogyasztókkal kialakított kapcsolatát és a technológia szerepét az üzlet felvirágoztatásában. A kutatás különlegessége, hogy a mélyinterjúkon begyűjtött rengeteg adat értékelésében és az összefüggések feltárásában Watson, az IBM emberi nyelvet beszélő szuperintelligens számítógépe is segített.
Két évvel ezelőtt egy hasonló felmérésben a marketingesek „csupán” 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs felkészülve a Big Data és az adatrobbanás kihívásaira, idén viszont már 100-ból 87 szakember válaszolta ugyanezt. Ugyancsak meglepőek a közösségi média használatáról feltárt vélekedések: ahelyett, hogy a marketingcélú közösségi megoldások gyors terjedése és népszerűsége magabiztosabbá tette volna őket, egyre többen vallják, hogy nincs elég tudásuk a lehetőségek kihasználására. A magukat felkészületlennek valló marketingvezetők aránya 2011 óta 68-ról 72 százalékra nőtt.
Elképzelhető, hogy a közösségi médiával kapcsolatos válaszok talán túlzott önkritikát jeleznek, hiszen a friss felmérésből kiderül, hogy a cégek egyötöde közösségi oldalakon is építi kapcsolatait a fogyasztókkal, négyötödük pedig a következő három-öt évben tervez intenzívebb kommunikációt hasonló csatornákon.
Egyre fontosabbnak tartják a fogyasztók véleményét a vezérigazgatók is. A megkérdezettek csaknem fele úgy nyilatkozott, hogy számít rájuk vállalata üzleti stratégiájának kialakításában is, és a felmérés egésze alapján egyértelműnek látszik a trend, hogy a vásárlók, ügyfelek véleménye egyre többet nyom a latban. Olyannyira, hogy a vállalatvezetők szerint a fogyasztónak a cég üzletpolitikáját és jövőjét érintő stratégiai döntésekben ma már nagyobb a szava, mint az igazgatótanács tagjainak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.