Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az Amerikai startup befektetői mentalitás az alapítók motiválása, míg a kelet-európai jellemzően a startup alapítók kényszerítése, ami inkább előbb, mint utóbb a befektetés aláaknázásához vezet. A Startupdate befektetői önsorsrontó technikákat mutat be.
Alapvetően hibás befektetői viselkedés az, amelyik nem veszi észre, hogy nem ért, az az, hogy tízből nyolc deal bukik, kettő viszont nagyon megszalad és a pénz az utóbbiakból jön – írja a Startupdate. Téves mindegyik befektetés után egyforma (magas) megtérülést elvárni. Ugyancsak téves változó mértékű – jellemzően nem csökkenő – liquidation preference-szel (ami nagyjából a befektető elsőbbségét jelenti egy likvidációs esemény, például felvásárlás során) számolni, hiszen így ugyancsak elijeszti a további körös befektetőket, a növekvő megtérülés ugyanis nem a vállalkozás fejlesztésében, hanem a minél további kézben tartásában érdekelt.
Változó liquidation preference esetén érdemes az alapító(k)nak ellenállni, mert ellenkező esetben alig marad esély második, vagy további körös befektetők beszállására, mert nem lesz képes a vállalkozás versenyt támasztani a befektetők között.
További részleteket itt lehet olvasni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.