szerző:
MTI

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook (Fb) a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.

A Facebook közösségi oldalnak 4,8 millió magyar felhasználója van, közülük 2,5 millió naponta aktív. Óriási tömegeket lehet megszólítani, míg a hirdetési költségek csak a töredékét teszik ki a nyomtatott sajtóban, a televíziós csatornákon, vagy akár a Google oldalán való reklámnak. A lehetőségek nagyok, de nem minden hirdető elégedett, mert a rosszul elvégzett munka itt se vezet eredményre.

Nem minden cégnek ajánlott a közösségi média használata – mondta ennek ellenére Joanelli Tamás egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen. Lehet, hogy a szolgáltatás vagy a termék, amelyet a cég ajánl, nem vonz széles tömegeket, vagy maga a cég értelmezi félre az Fb lényegét, azzal, hogy egyirányú kommunikációs csatornát akar, miközben a közösségi oldal az interaktivitásra épül.

Gondot okozhat a hibásan létrehozott Fb-oldal is, például ha egy céget személyként regisztrálnak. Ez egyrészt tilos, másrészt nem hatékony. Joanelli Tamás szerint több kkv-nak nincs kommunikációs stratégiája, mikor ellátogat az Fb-re, csak a "lájkok" hajszolására koncentrál, vagy tévesen eladói reklámfelületként tekint az oldalra.

Joanelli Tamás szerint tévhit, hogy az Fb ingyenes, valójában csak annak látszik. Egy oldal követőinek nagyjából 2-3 százaléka látja keresés nélkül, ha posztolnak valamit. A nagyobb arányú megjelenéshez komoly forgalmat generáló tartalom kell, vagy fizetni kell az Fb-nek külön, hogy az adott bejegyzéseket gyakrabban mutassa. A széles lefedettség fontos, mert főszabályként az elért emberek 1 százaléka az, aki ténylegesen vásárló is lesz. Típushibának számít, hogy sok kkv nem ismeri az Fb hirdetési rendszerét, és türelmetlenek az eredmények kivárásával. A közösségépítéshez pénz, stratégia, kitartás, kreativitás és idő kell, de az első eredmények így is csak legkorábban 6-12 hónap alatt mutatkoznak meg.

A Be Social ügyvezetője szerint kelet-európai sajátosság, hogy Nyugat-Európához és Amerikához képest az Fb mellett más közösségi oldalak (Twitter, Google+, Instagram) még nem igazán népszerűek, ezért az Fb-nak itthon központi szerepe van a közösségi kommunikációban.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Magyar Narancs: 8,5 évet kért Simonka Györgyre az ügyészség

Magyar Narancs: 8,5 évet kért Simonka Györgyre az ügyészség

Az ELTE tudósai megfejtették, miért hisszük el az álhíreket

Az ELTE tudósai megfejtették, miért hisszük el az álhíreket

Egy képlet, amely megmutatja, miért viselkednek annyira rettenetesen bután az emberek

Egy képlet, amely megmutatja, miért viselkednek annyira rettenetesen bután az emberek

Hadházy megnézte: szépen halad a munka az Orbán-család majorságán

Hadházy megnézte: szépen halad a munka az Orbán-család majorságán

Engedély nélkül üzemeltettek széfeket, megint lecsapott az MNB

Engedély nélkül üzemeltettek széfeket, megint lecsapott az MNB

Kőszeg Ferenc a rezsiutalványról: Csúszópénzt elfogadni viszolyogtató

Kőszeg Ferenc a rezsiutalványról: Csúszópénzt elfogadni viszolyogtató