Online marketing 8. – A vírusmarketing

Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!

  • hvg.hu hvg.hu
Online marketing 8. – A vírusmarketing

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:

1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány

Most a vírusmarketinggel foglalkozunk. A vírusmarketing olyan irányított kommunikáció, amelynek segítségével viszonylag rövid reklámüzenetet juttatunk el a fogyasztókhoz, befogadókhoz. A közösségi média felől közelítve: olyan érdekes / informatív tartalom, amit mások szívesen megosztanak meg másokkal, és amely úgy terjed, mint egy vírus.

Mi kell egy üzenet terjedéséhez?

1. Ha menő a tartalom, mi is menők leszünk, ha megosztjuk azt. Tehát azokat a tartalmakat, amik jobbnak/okosabbnak/trendibbnek mutatnak minket, nagyobb eséllyel osztunk meg másokkal. Ilyenek például azok a dolgok, amelyekkel jó benyomást keltünk, bennfentességet érezhetünk, titkokat vagy meglepő, szórakoztató tényeket osztunk meg.

2. Árukapcsolás, azaz a termékünket / szolgáltatásunkat összekötjük valami mással. Például egy napszakkal (reggel) vagy egy mindennapos szokással (kávézás). A Kit Kat csokit tudatosan a kávézáshoz kötötték a reklámokban, aminek következtében a kávészünetet tartó fogyasztók nagyobb eséllyel toltak le egy Kit Katot.

3. Érzelmek. Azok a tartalmak, amelyek érzelmet váltanak ki belőlünk, könnyebben terjednek. Ezen belül a nagy feszültséggel járó érzelmek jobban terjednek (harag, izgatottság, lenyűgözöttség), mint az alacsony érzelmekkel járók (elégedettség, szomorúság).

4. Nyilvánosság / láthatóság. Ha offline felismerik a terméket / szolgáltatást, akkor könnyebben megosztják az ezzel kapcsolatos tartalmakat.

5. Ha a tartalomnak praktikus értéke van, segít valamiben. Például megtanít fokhagymát pucolni két mozdulattal vagy tüzet gyújtani csiholással, tűz nélkül.

6. Történetmesélés. A történetek lenyűgözik az embereket. Marketingszempontból ezek akkor jók, ha a történet a termék vagy szolgáltatás nevét nem lehet belőle kihagyni, ezek nélkül a történet értelmetlenné válik.

Források: 

Jonah Berger: Contagious c. könyve
Urban Legends

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.