Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!
Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.
Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:
1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány
Most a vírusmarketinggel foglalkozunk. A vírusmarketing olyan irányított kommunikáció, amelynek segítségével viszonylag rövid reklámüzenetet juttatunk el a fogyasztókhoz, befogadókhoz. A közösségi média felől közelítve: olyan érdekes / informatív tartalom, amit mások szívesen megosztanak meg másokkal, és amely úgy terjed, mint egy vírus.
Mi kell egy üzenet terjedéséhez?
1. Ha menő a tartalom, mi is menők leszünk, ha megosztjuk azt. Tehát azokat a tartalmakat, amik jobbnak/okosabbnak/trendibbnek mutatnak minket, nagyobb eséllyel osztunk meg másokkal. Ilyenek például azok a dolgok, amelyekkel jó benyomást keltünk, bennfentességet érezhetünk, titkokat vagy meglepő, szórakoztató tényeket osztunk meg.
2. Árukapcsolás, azaz a termékünket / szolgáltatásunkat összekötjük valami mással. Például egy napszakkal (reggel) vagy egy mindennapos szokással (kávézás). A Kit Kat csokit tudatosan a kávézáshoz kötötték a reklámokban, aminek következtében a kávészünetet tartó fogyasztók nagyobb eséllyel toltak le egy Kit Katot.
3. Érzelmek. Azok a tartalmak, amelyek érzelmet váltanak ki belőlünk, könnyebben terjednek. Ezen belül a nagy feszültséggel járó érzelmek jobban terjednek (harag, izgatottság, lenyűgözöttség), mint az alacsony érzelmekkel járók (elégedettség, szomorúság).
4. Nyilvánosság / láthatóság. Ha offline felismerik a terméket / szolgáltatást, akkor könnyebben megosztják az ezzel kapcsolatos tartalmakat.
5. Ha a tartalomnak praktikus értéke van, segít valamiben. Például megtanít fokhagymát pucolni két mozdulattal vagy tüzet gyújtani csiholással, tűz nélkül.
6. Történetmesélés. A történetek lenyűgözik az embereket. Marketingszempontból ezek akkor jók, ha a történet a termék vagy szolgáltatás nevét nem lehet belőle kihagyni, ezek nélkül a történet értelmetlenné válik.
Források:
Jonah Berger: Contagious c. könyve
Urban Legends
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Tovább dagad az Epstein-botrány, újabb (korábbi) elnök érintettségéről ír a sajtó, miközben az amerikai igazságügyi hivatal felvette a kapcsolatot a börtönben ülő Ghislaine Maxwellel.
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
A Tisza Párt elnöke szerint a dolgozószobája helyéről a politikai közösség döntene.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.