szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:

1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány

Most a vírusmarketinggel foglalkozunk. A vírusmarketing olyan irányított kommunikáció, amelynek segítségével viszonylag rövid reklámüzenetet juttatunk el a fogyasztókhoz, befogadókhoz. A közösségi média felől közelítve: olyan érdekes / informatív tartalom, amit mások szívesen megosztanak meg másokkal, és amely úgy terjed, mint egy vírus.

Mi kell egy üzenet terjedéséhez?

1. Ha menő a tartalom, mi is menők leszünk, ha megosztjuk azt. Tehát azokat a tartalmakat, amik jobbnak/okosabbnak/trendibbnek mutatnak minket, nagyobb eséllyel osztunk meg másokkal. Ilyenek például azok a dolgok, amelyekkel jó benyomást keltünk, bennfentességet érezhetünk, titkokat vagy meglepő, szórakoztató tényeket osztunk meg.

2. Árukapcsolás, azaz a termékünket / szolgáltatásunkat összekötjük valami mással. Például egy napszakkal (reggel) vagy egy mindennapos szokással (kávézás). A Kit Kat csokit tudatosan a kávézáshoz kötötték a reklámokban, aminek következtében a kávészünetet tartó fogyasztók nagyobb eséllyel toltak le egy Kit Katot.

3. Érzelmek. Azok a tartalmak, amelyek érzelmet váltanak ki belőlünk, könnyebben terjednek. Ezen belül a nagy feszültséggel járó érzelmek jobban terjednek (harag, izgatottság, lenyűgözöttség), mint az alacsony érzelmekkel járók (elégedettség, szomorúság).

4. Nyilvánosság / láthatóság. Ha offline felismerik a terméket / szolgáltatást, akkor könnyebben megosztják az ezzel kapcsolatos tartalmakat.

5. Ha a tartalomnak praktikus értéke van, segít valamiben. Például megtanít fokhagymát pucolni két mozdulattal vagy tüzet gyújtani csiholással, tűz nélkül.

6. Történetmesélés. A történetek lenyűgözik az embereket. Marketingszempontból ezek akkor jók, ha a történet a termék vagy szolgáltatás nevét nem lehet belőle kihagyni, ezek nélkül a történet értelmetlenné válik.

Források: 

Jonah Berger: Contagious c. könyve
Urban Legends

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!