Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!
Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.
Sorozatunk korábbi részeit itt tudja elolvasni:
1. Az alapok
2. Céges honlap
3. Keresőmarketing
4. A sajtóközlemény
5. A banner hirdetés
6. A linképítés
7. A hírlevélkampány
Most a vírusmarketinggel foglalkozunk. A vírusmarketing olyan irányított kommunikáció, amelynek segítségével viszonylag rövid reklámüzenetet juttatunk el a fogyasztókhoz, befogadókhoz. A közösségi média felől közelítve: olyan érdekes / informatív tartalom, amit mások szívesen megosztanak meg másokkal, és amely úgy terjed, mint egy vírus.
Mi kell egy üzenet terjedéséhez?
1. Ha menő a tartalom, mi is menők leszünk, ha megosztjuk azt. Tehát azokat a tartalmakat, amik jobbnak/okosabbnak/trendibbnek mutatnak minket, nagyobb eséllyel osztunk meg másokkal. Ilyenek például azok a dolgok, amelyekkel jó benyomást keltünk, bennfentességet érezhetünk, titkokat vagy meglepő, szórakoztató tényeket osztunk meg.
2. Árukapcsolás, azaz a termékünket / szolgáltatásunkat összekötjük valami mással. Például egy napszakkal (reggel) vagy egy mindennapos szokással (kávézás). A Kit Kat csokit tudatosan a kávézáshoz kötötték a reklámokban, aminek következtében a kávészünetet tartó fogyasztók nagyobb eséllyel toltak le egy Kit Katot.
3. Érzelmek. Azok a tartalmak, amelyek érzelmet váltanak ki belőlünk, könnyebben terjednek. Ezen belül a nagy feszültséggel járó érzelmek jobban terjednek (harag, izgatottság, lenyűgözöttség), mint az alacsony érzelmekkel járók (elégedettség, szomorúság).
4. Nyilvánosság / láthatóság. Ha offline felismerik a terméket / szolgáltatást, akkor könnyebben megosztják az ezzel kapcsolatos tartalmakat.
5. Ha a tartalomnak praktikus értéke van, segít valamiben. Például megtanít fokhagymát pucolni két mozdulattal vagy tüzet gyújtani csiholással, tűz nélkül.
6. Történetmesélés. A történetek lenyűgözik az embereket. Marketingszempontból ezek akkor jók, ha a történet a termék vagy szolgáltatás nevét nem lehet belőle kihagyni, ezek nélkül a történet értelmetlenné válik.
Források:
Jonah Berger: Contagious c. könyve
Urban Legends
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.