Hulladék húst adtak el a kínai KFC-nek és a McDonald's-nak

Lejárt szavatosságú, hulladékból újra felhasznált húst adott el az egyik sanghaji beszállítója a KFC és a McDonald's éttermeinek Kínában. McDonald's-nak és a KFC-t birtokló Yum Brands-nek beszállító Sanghaj Husi élelmiszer-ipari vállalat hamisítja a termékeire nyomott címkéit, így tud elpasszolni lejárt szavatosságú húst friss áruként.

  • MTI MTI
Hulladék húst adtak el a kínai KFC-nek és a McDonald's-nak
Képünk illusztráció
AFP / Marius Becker

A kétéves nyomozás után készített beszámoló szerint a Husi gyáraiban nem tartották be a higiéniás szabályokat, egy rejtett kamerás felvételen például az látható, hogy a földről felszedett húst is feldolgozták.

Bevett gyakorlat volt a kidobott maradékok, így például a Chicken McNuggets újrafeldolgozása – erről is van felvétel.

A szabálytalanságokról a cég vezetősége a hatóságok kezébe került e-mailek szerint biztosan tudott, a Yum Brands és a McDonald's előtt ugyanakkor titkolták ezt. Ha megtudnák az igazságot, biztosan felbontanák a szerződésüket – fogalmaz a Dragon TV videóján az egyik dolgozó.

A riport után a városi élelmiszer- és gyógyszeripari hatóság a helyszínre vonult, mintát gyűjtött és bezáratták a céget. A két érintett gyorsétteremlánc azonnali hatállyal felfüggesztette együttműködését a sanghaji beszállítóval, a fogyasztóktól pedig bocsánatot kértek. Az esetet a vállalatok saját hatáskörükben is vizsgálják majd – ígérték.

A két étteremláncnak nem ez az első élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos botránya az országban. Másfél évvel ezelőtt derült ki, hogy a láncokat csirkehússal ellátó helyi cégek olyan farmerektől vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott, éjjel-nappal etetett csirkéket. A Yum Brandsről az is kiderült: éveken át tudott a szabályellenes gyakorlatról, de nem tett semmit ellene.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.