Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Lejárt szavatosságú, hulladékból újra felhasznált húst adott el az egyik sanghaji beszállítója a KFC és a McDonald's éttermeinek Kínában. McDonald's-nak és a KFC-t birtokló Yum Brands-nek beszállító Sanghaj Husi élelmiszer-ipari vállalat hamisítja a termékeire nyomott címkéit, így tud elpasszolni lejárt szavatosságú húst friss áruként.
A kétéves nyomozás után készített beszámoló szerint a Husi gyáraiban nem tartották be a higiéniás szabályokat, egy rejtett kamerás felvételen például az látható, hogy a földről felszedett húst is feldolgozták.
Bevett gyakorlat volt a kidobott maradékok, így például a Chicken McNuggets újrafeldolgozása – erről is van felvétel.
A szabálytalanságokról a cég vezetősége a hatóságok kezébe került e-mailek szerint biztosan tudott, a Yum Brands és a McDonald's előtt ugyanakkor titkolták ezt. Ha megtudnák az igazságot, biztosan felbontanák a szerződésüket – fogalmaz a Dragon TV videóján az egyik dolgozó.
A riport után a városi élelmiszer- és gyógyszeripari hatóság a helyszínre vonult, mintát gyűjtött és bezáratták a céget. A két érintett gyorsétteremlánc azonnali hatállyal felfüggesztette együttműködését a sanghaji beszállítóval, a fogyasztóktól pedig bocsánatot kértek. Az esetet a vállalatok saját hatáskörükben is vizsgálják majd – ígérték.
A két étteremláncnak nem ez az első élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos botránya az országban. Másfél évvel ezelőtt derült ki, hogy a láncokat csirkehússal ellátó helyi cégek olyan farmerektől vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott, éjjel-nappal etetett csirkéket. A Yum Brandsről az is kiderült: éveken át tudott a szabályellenes gyakorlatról, de nem tett semmit ellene.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A digitális nyelvi szuverenitás nem grandiózus ambíció, hanem kulturális szükségszerűség – érvel Balog Ádám, Pereczes János és Gaál Norbert.