Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az új digitális technológiák robbanásszerű növekedése nem csak a lehetőségeket, de a választás nehézségeit is magukkal hozzák. Nem véletlen, hogy a kereskedők – az újítások mellett – végül mindig visszatérnek a jól bevált hírlevél használatához, ami most erősebb, mint valaha.
A karácsonyi bevásárlás a Fekete Péntek meghonosításával idén a szokásosnál már egy héttel korábban megkezdődött. Az NRF (National Retail Federation) 2014-ben végzett felmérése szerint a fekete péntek napján az amerikai vásárlók jelentős része, vagyis 27,3 százaléka hírlevélből érkezett. Ennél is érdekesebb, hogy az ünnepi vásárlók 35 százalékának állítása szerint, a kilátásban lévő akciókat hírleveleken keresztül követték.
Hazánkban legdinamikusabban az elektronikai és műszaki cikkekkel foglalkozó webshopok reagáltak. Már hetekkel az esemény előtt találkozhattunk az Emag, a BestByte vagy a Media Markt reklámjaival, hírleveleivel. Jellemzően már beharangozó üzeneteket is kaphattunk, feltárva az akció egy-egy újabb részletét.
Mindent összevetve, a hírlevél a legnépszerűbb marketingcsatornák egyike volt a Fekete Pénteken, hiba lenne szó nélkül elmenni mellette. A Campaign Monitor szakértői szerint – összehasonlítva a többi csatornával – az e-mail generálja a legmagasabb ROI (Return on Investment, magyarul a befektetés megtérülésének mutatója) számot.
Ugyan a Fekete Pénteknek vége, a karácsonyi dömping csak most pörög be igazán. De hogyan tudná a leghatékonyabban kiaknázni az ünnepi szezon adta lehetőségeket hírleveleiben? Íme néhány ötlet.
1. Öltöztesse ünnepi köntösbe hírlevelei tárgyát!
A tárgymező pontosan annyira fontos eleme kiküldött leveleinek, mint a rénszarvasok a Mikulásnak. Nélkülük nem jutna sehova. Az emberek ugyanis részben a tárgy alapján döntik el, érdemes-e számukra megnyitni egy e-mailt. Íme néhány tipp, amivel meggyőzheti vásárlóit:
• Növelje hírlevelének megnyitási arányát figyelemfelkeltő emojik (hangulatjelek) használatával!
• Feltehet olyan kérdéseket, mint: “Mihez fog kezdeni az 50 százalékos kuponjával?” vagy “Felkészült, hogy belevesse magát az ünnepi vásárlásba?”
• Egy kis nosztalgia és kreativitás mindig csodákra képes. Említsen meg népszerű ünnepi szokásokat, mint: “Ajándékok igazi kis krampuszoknak!” vagy “Nyisd ki az első ablakot az adventi naptáradból!”
• Emlékeztesse vásárlóit a közeledő ünnepekre, és a kedvezmények határidejére! Limitált ideig tartó akciókkal a ritkaság benyomását keltheti, és egyben növelheti azok eszmei értékét.
• Tegye személyessé: névre szóló tárggyal 26 százalékkal nagyobb esélye van arra, hogy megnyitják levelét.
A szerzőkről |
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest. |
2. Mutassa meg vásárlóinak, hogy ismeri vágyaikat
Jobb, ha már most elfogadja a tényt, hogy vásárlóinak több mint fele szinte elvárja, hogy korábbi vásárlása vagy nézelődése alapján ajánljon személyes ajándékötleteket.
• Készítse ajánlatát korábbi vásárlásokra alapozva!
• Gyűjtsön véleményeket vásárlóitól és használja fel tapasztalatait már a hírlevélkampány tervezésekor.
• Használjon visszaigazoló leveleiben pozitív, megerősítő mondatokat, mint például: “Szeretjük a stílusát!” vagy “Önnek van ízlése!”
3. Az automatizált hírlevelek a Mikulás új segédei
Hírleveleinek elsődleges feladata, hogy úgy dolgozzanak keze alá, mint a Mikulásnak a krampuszok. Webshopja számára automata e-mailjei szinte varázslatosan működhetnek, csak tudni kell, hogyan érdemes őket beállítani.
• Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!
Vásárlás után sem szabad elengednie ügyfelei kezét. Köszönje meg, hogy önt választották, és ajánljon kiegészítő terméket vagy különleges kedvezményeket, így meghozhatja a kedvet a további válogatáshoz.
• Ne hagyja, hogy elhagyják kosarát!
Érdemes követni azokat az embereket, akik már belerakták a terméket a kosárba, de végül nem vásároltak. Emlékeztesse őket, hogy mit is szerettek volna csinálni eredetileg.
4. A mobilra optimalizált levelek vásárlókat hoznak, a többi csak virgácsot.
Nem tudhatja, feliratkozói éppen hol tartózkodnak, miközben levelét olvassák, de arra elég nagy az esély, hogy bárhol is legyenek, mobilon fogják tenni. Az USA-ban például az emberek 52,05 százaléka mobilon nézi meg postafiókját. Magyarország is egyértelműen kezdi követni ezt a trendet. Az általunk kezelt nagy forgalmú magyar oldalaknál azt látjuk, hogy megközelítőleg 30-40 százalékuk okostelefonon olvas hírlevelet. Kár lenne elriasztani potenciális vevőit egy olvashatatlan, rosszul megjelenő levéllel.
Felhasználóbarát tippek:
• A legjobb barát a “mobilbarát”:
Látta már, hogyan mutatnak küldeményei telefonképernyőn? Használjon mobilbarát e-mail sablont. A legjobb, ha a tartalom mindenhol tökéletesen mutat, ezért hasznos előre ellenőrizni mobileszközökön (tableteken és okostelefonokon) a megjelenést.
• Tömören:
Kisméretű kijelzőn 5-6 mondat szinte novellának tűnhet. Ugye nem akarja rögtön lefárasztani vevőit? Üzenetei legyenek rövidek, lényegre törőek, és vezessenek egy hosszabb, részletesebb leíráshoz weboldalán, blogján, esetleg Youtube csatornáján.
• Alaposan gombolja át hírleveleit:
Egy átlagos felnőtt mutatóujja 1,6 és 2 cm között van, ami egy kijelző jelentős részét elfoglalja. A legrosszabb, amit tehet, hogy megpróbálja arra rávenni olvasóit, hogy találjanak el egy apró linket. Használjon aktivizáló (call to action) gombokat, hogy megkönnyítse a feliratkozóknak az átkattintást.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.