szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Április közepe óta saját tejtermékeket árul a Lipóti pékség boltjaiban. De mi lett a Cserpessel – kérdezték akkor és azóta is sokan. Most megtudtuk a választ.

A Lipóti lépett ki az együttműködésből – derült ki a szakításról a Forbes Roadshow-jában a minap. A szétválás – ami egyébként a vásárlókat totál váratlanul ért – oka alapvetően az volt, hogy a Lipótinak már nem volt annyira vonzó, hogy csak egy a Cserpes termékeit forgalmazók között, a kaput meg az tette be, hogy a benzinkutakon is megjelentek az ominózus tejtermékek.

A Cserpes tulajdonosa ugyanakkor azt mondta, hogy soha nem ígértek kizárólagosságot a Lipótinak, s az együttműködés miatt el is estek jónéhány üzlettől.

A szakítással első ránézésre mindennek ellenére a Cserpes veszített kevesebbet, a Lipóti-boltok forgalma jelentősen visszaesett. A Sajtműhely pedig pillanatnyi megingás után növekedés jött, rengeteg boltot nyertek, ahová korábban nem szállíthattak a Lipóti Pékséggel kötött megállapodás miatt. Cserpes István láthatóan készült a szétválásra.

A Lipóti tulajdonosa, Tóth József Péter szerint nincs különösebb gond, a "jó a Cserpes tejtermék, jó a mi tejtermékünk, mindkettőt el tudjuk adni, a piac ezt bizonyítja”.

Saját túró rudit, joghurtot gyárt a Lipóti - de mi lett a Cserpessel?

Százmillió forintnál is nagyobb beruházással saját tejüzemet létesített a Lipóti Pékség Kft. - írta a Világgazdaság. A lánc eddig a Cserpes Sajtműhely tejtermékeit árusította, de a Cserpes értékesítési pontjai között már nem szerepelnek a Lipóti Pékség egységei.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!