Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Horváth László cége, a L.A.C. Holding is érdekelt abban a vállalkozásban, amely a T-Systemsszel együtt megnyerte az elektromos autók töltőhálózatának kiépítésére kiírt tendert az állami intézményeknél. A kormány összesen 4,7 milliárd forintot hagyott jóvá, hogy a közszférában beszerzett e-autókat fel tudják tölteni, amíg a használójuk a munkahelyén dolgozik.
A közbeszerzést központosították, ám az elektromos autózás elterjesztését a Nemzetgazdasági Minisztériumban kidolgozott Jedlik Ányos terv alapján valósítják meg. Varga Mihály miniszter az egyik irányítója ennek a modernizációs programnak.
A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság tenderét arra írták ki, hogy az állami intézményeknél kiépítsék a töltőállomásokat. A pályázatra 11-en jelentkeztek, közülük azonban csak két vállalkozás ajánlata lett sikeres.
Az 50 kW teljesítményű töltőket az Elektromotive Hungaria Kft. szállíthatja, a 22 kW-osokat a Telekom-csoporthoz tartozó T-Systems Magyarország Zrt. Az előbbi összesen 2 milliárd forint értékben adhatja el termékét és szolgáltatását, az utóbbi 2,7 milliárd értékben.
Az Elektromotive Hungaria Kft.-t még 2011-ben alapította a L.A.C Holding Zrt. és a Londonban élő Tarnoy Peter Paul, aki a 2014-ben megalakult iparági összefogás, a Jedlik Ányos klaszter elnöke lett, és az elektromos töltőállomások egyik vezető európai gyártójának, a DBT-nek a magyarországi képviselője.
A L.A.C. Holding Horváth Lászlónak a cége, aki éppúgy Karcag környékéről származik, mint Varga Mihály. Közösnek tekinthető projektjük például a kazahsztáni-magyar kapcsolatok ápolása is: az asztanai világkiállítás magyar pavilonját is Horváthoz kötödő cég építhette.
Így jutott el Varga Mihály a Wartburgtól az új földesurakig
A számok szikár emberének tűnő nemzetgazdasági miniszter a kormányfő családjának üzleti körével tartja a kapcsolatot - és nem mellesleg tudatosan építi saját politikai karrierjét. Miként válhat valaki a Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottságának tagjává? Például azzal, hogy keni-vágja a karcagi választókerület történetét.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.