Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Pont kerülhet a magyar és a francia kormány közötti legnagyobb vita végére, akár a napokban. Az azonban még nem világos, hogy a kiküldetéssel kapcsolatos szabályok hogyan változnak.
Megoldás születhet a kiküldött munkavállalók ügyében, akár napokon belül. A több hónapja tartó vitában a nyugati országok – köztük a franciák – azt szeretnék elérni, hogy a területükön munkát vállaló, jellemzően kelet-európai, és alacsonyabb árat kérő cégek munkavállalói is a helyiekkel azonos juttatásokat kapjanak. A kelet-európaiak – Magyarország is – azonban úgy látják, ezzel nem a dolgozók járnak jól, mivel ezeket a cégeket így kiszorítják ezekről a piacokról.
Akár hétfőn, a foglalkoztatási miniszterek ülésén megszülethet a megoldás, de úgy tudjuk, ennél valószínűbb, hogy egyelőre egy fontos részkérdésben döntenek majd. Ez pedig az, hogy a közúti fuvarozókat kiveszik a rendelkezés hatálya alól. A BruxInfo emlékeztet: ez a visegrádi négyek törekvése is.
A brüsszeli szakportál azt írja: így sincs semmi garancia arra, hogy hétfőn megszületik az új jogszabály, amelynek az előkészítése érdekében az elmúlt hónapokban intenzív szakértői munka folyt. Ez volt egyébként a fő témája a négy ország és Emmanuel Macron francia államfő találkozóinak is. A Macron – aki választási kampányában is előhúzta a „szociális dömping” témáját – még a brüsszeli javaslatoknál is szigorúbb szabályokat szeretett volna.
Macron szeretné, ha a kiküldetés (vagyis egy magyar esetében egy Magyarországban bejegyzett cég alkalmazásában például Franciaországban végzett munka) legfeljebb 12 hónapig tarthatna. A bizottság 24 hónapos határidőt szabna meg. A BruxInfo szerint az időtartamról nem sikerült még megegyezni. 24 hónapot határozott meg az Európai Parlament szakbizottságának hétfőn elfogadott jelentése is.
Az EP-képviselők azt szeretnék, ha a nemzetközi teheráru-fuvarozást a mobilitási csomagon belül ágazati jogalkotással szabályoznák, de amíg ez nem születik meg, a sofőrökre is az általános szabályok vonatkoznának. Úgy tudjuk, a tagországok között erről sincs még döntés.
Macron a brüsszeli EU-csúcs után pénteken arról beszélt: „derűlátó” azzal kapcsolatban, hogy hétfőn eredmény születhet a kérdésben – írja az Euractiv. Hasonlóan nyilatkozott a másik álláspontot egyik élharcosa, Beata Szydlo lengyel miniszterelnök is a találkozón, a varsói kormány EU-ügyekért felelős minisztere, Konrad Szymanski azonban óvatosabb volt. A politikus úgy látja, az elmúlt időszakban nőtt a szigorúbb szabályozás híveinek száma a tagországok között.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.